Omgång 39: Timrå IK - HV71

Timrå IK vs HV71


image image

Åt fel håll.
Allt går åt fel håll, spelarflyget inkluderat. Uppåt träskmarkerna kring bottenhavet. Förra ingressen inför match i SCA Arena mot det som en gång var Wifstavarfs GIF, gick i samma tongångar. Då var ‘botten’ temat för dagen. Inte mycket har hänt sedan dess. Vi är fortsatt i nåvå med Ulvödjupet i tabellen. Men. Det sista som överger människan är ölbä… hoppet! Hoppet är det sista som överger oss. Och just här i SCA Arena, för 364 dagar sedan, så vände sankt Johan på Kents dyrköpta oljetanker (lastad med sten) och styrde kosan mot SHL 23/24.

Den som inte lär sig av historien, är dömd att upprepa den. Ta mig fan om inte detta är precis vad vi vill höra precis just nu. För föreningen HV71 har inte lärt sig ett jota på historiskt lång tid, så ett upprepande av historien säsongen 22/23, från dånu till dåslut, skulle sitta som en fläskläpp. Kom till pappa, allt är förlåtet!

Så låt oss metaforiskt sänka den Kent’ska domedagspråmen i ovan nämnda bottenhavsdjup nordöst om Timrå, med sjökapten och allt. Låt oss överge havet och allt som står där att finna. Ty havet är inte vi. Vi är en förening av den art man finner vid insjöns strand. Vid klara kalla vatten utan illaluktande tång och ting som bränner och biter. Vi är 53 år av kyla och elegans. Vid Vättern. Vi är Husqvarna Vätterstad.

Och det är hög tid att vända riktning!

Kolme Kaski Yksi

FORZA HV71!!

19 gillningar

På nåt jäkla vis lyckas du med dina trådstarter ändå knuffa till den där likgiltigheten man känner (eller kan man känna likgiltighet?) mellan matcherna och få den att utvecklas till någon sorts förväntan. Tack! Vad vore livet utan känslor?

6 gillningar

Tar ett par ölbärs till denna match det var ettag sen. Har bra vinstprocent på det :beer:

Räknar med samma uppställning och samma spel. Kanske vi har tur och nån puck studsar skridsko in.

2 gillningar

Kom osökt in på lineupen. För inte tusan är det bara Lindbom som sätter den eller? Spelarna själva måste väl ha minst lika mycket att säga till om. Känner dom att det inte funkar så borde dom väl säga till. Lindbom har ju fått väldigt mycket skit sedan i tisdags ang 1a och 2a linan, detta kan inte gått han obemärkt förbi.

Vinn för bövelns !!!

1 gillning

Tar du en ölbärs så tar jag en med #grupptryck

2 gillningar

Fundera på det med och visst måste det bollas tankar med ledande spelare också om vilka dom tror dom passar att spela med. Jag hade haft en diskussion om jag varit ledare.

Men i slutändan spelar det väl ingen större roll så länge alla kladdar med puck och passningar.

Idag MÅSTE de vinna.

Hade gärna sett att våra topp kedjor formeras så här inför denna matchen:

AP - Shore - borgström

Lenc - fisken - lyrenäs

6 gillningar

Har vi någonsin testat detta? Jag tror på att lasta all tid i världen på de två linorna, för att likt en seans åkalla någon typ av liv, inte intelligent liv, bara liv. Sedan hoppas på att återuppståndelsens skär ljus kan bringa fram en slutforcering.

2 gillningar

Dom ligger under en sten vi ännu inte vänt på

1 gillning

Jag som trodde att vi vänt på allt?

Och på den stenen är det inristat: “Hansson Tikka Stakke”

2 gillningar

Ap Shore bränn

Borgström Ofm osl

Lenc Lindbäck teden

Hansson tikka stakke

Detta eller de du skrev ovanför.

Upprepa prestationen från Frölunda matchen så vinner vi. Simple as that!

1 gillning

Släpper Ortio in en köksvägen från Dahlén idag så lackar jag ur. Stäng den dörren Joni börjar bli rädd andra lag scoutat en rejäl svaghet.

1 gillning

Står inte Dichow idag?

Jag tycker Forsberg ska ta Tedenbys position i PP.

2 gillningar

Fortsatt skadad. Åter lördag tidigast

Läste i hans tråd att det var snack om lördag för Dichow. Så förutsatte att Ortio står.

I allt detta mörker! @Diabolics Dina ingresser till matchtråden är det som ger lite hopp om en vår! Amen! :pray:

2 gillningar

Ok då blir det förlust :frowning: