Jag tycker det är en utvising faktiskt men det var det på Bengtsson förra mathen men vi fick inget och i denna matchen skulle Sandberg haft med sig någon också så det är kast av domaren men vi drar på oss alldeles för mycket saker, det är inte första gången som hv gör detta och saken är att vi har de senaste 5 åren varit mycket utvisade och det kan inte vara en slump. tyvärr tror jag matchen gick här, vi orkar inte detta nu och klarar vi ett bp till så har vi ingen tid att kvittera.
En av de sämsta domarinsatserna jag någonsin sett. Man tar allt på HV men Brynäs tar man inte en jävel på.
Vad är de för fel med domare och alla som inte håller på HV71 i år.
Skrämmande. Det är inte utvisningarna som sänker HV, det är domarna. Solklart haveri från deras sida!
Så imponerad av Hv! ![]()
Löjligt många utvisningar för Hv. Avgör naturligtvis.
Gott att se dom klubba ned dem i målgården. Det skickar signaler inför framtiden…
Då är vi snart 13 man borta. Bra berglund. Vi kan ju spela med j-20 i år.
godnatt.
Btw, Röndin stod o drällde o fipplade vid sargen… Hans eget fel ffs.
Jaja, Jere och domarna förlorar den här matchen åt oss. Tycker verkligen man bör ta sig en funderare över om Jere ska få stanna kvar.
Redan för flera år sedan trodde jag att domarnivån hade nått rockbottom och inte kunde bli sämre. Så fel jag hade.
HV faller med flaggan i topp!
Man har ALLT och ALLA emot sig, längre skadelista än vissa lag har laguppställningar och ändå står man upp och gör match av det här! En insats som borde skicka rysningar längs många ryggrader i SHL!
Tack för viljan och uppoffringen HV. Jag är stolt att kunna kalla mig HV-supporter!
Den ska han ha men det är absolut inte Pws fel att vi förlorar, hanhar vart bra. Vi orkar tyvärr inte riktigt och det är väl inte konstigt men det känns som vi borde kunna tagit en pinne utan dessa slarv för det är faktiskt mest på genomåkningar de gör mål.
Heder åt hv idag, vi kämpar ändå som fan!
aldrig har ett “domarjävel” känts så rätt.
Hade det stått Laine på Greg Scotts tröja hade han haft 10000:- i böter idag.
Grym insats av HV71 idag trots allt!
Men det här med alla skador oroar och varför har alltid HV71 problem med så mycket skador!?
Laine skadad me?
Karalahtis tackling tycker jag mer är olycklig men ändå ful!
Jag tycker vi gör en fantastiskt bra match idag med tanke på förutsättningarna. Vi drar på oss alldeles för många utvisningar för att vi ska kunna ta poäng och visst, några av dom är tveksamma och brunäs skulle kanske haft någon mer, men det är ändå inte många av utvisningarna som är direkt felaktiga.
Det här måste vara den mest ovärdiga segern någonsin i SHL/Elitseriens historia! Aldrig förr har väl ett lag blivit så förfördelade som ikväll? Om det är så här det måste se ut för att BIF ska kunna vinna (för det var med nöd och näppe) så är jag oerhört glad att jag inte hejar på dom!
Tycker även moderatorer bör fundera på om du skall få vara kvar…
HV71 gör en bra insats, trots de otroligt värdelösa förutsättningar.
Precis som vanligt så är bortamatcherna mot Brynäs så otroligt jävla tradiga.
Finns det nån funktion som gör att man slipper se inlägg från vissa användare? Orkar inte mer…