Omgång 4: HC Vita Hästen - HV71

Fan ingen bra spel. Nu bp.

1-1 Rättvist, Hv är inte med.

Helvete också

Fan
:imp:

hmmmm. någon hade en jäääääääättenkel situation att få ut pucken… vad händer, jo sätter laget i skiten… onödigt.

12-6 i skott. 1-1 meningslöst. hästen är skitdåliga

Mmm men hv spelar rätt huvudlöst i första…

Uselt.
Höj er omgående.

Ser ut som att alla går på max 10%. Fyfan vad usla vita hästen är.

Vem var det som inte slog ut pucken där i box play?

Vita Hästen är kassa, vi tar detta enkelt

Riktigt kass period… lågt tempo och allmänt deprimerande.
Zzzz…

Hästen har ju helt klart skapat mer vassa chanser.
Tycker inte alls Hv kommer in i samlat utan det blir en som får kriga och göra så gott han kan. Använd backar mer och även hota därifrån så tror jag Hästen inte kommer hänga med. Men spelar vi såhär så blir det relativt enkelt att spela försvar och chippa ut.

Ja. Jag konstaterar att trots att man byter ut mer än halva laget och alla i lagledningen så fortsätter man att spela nonchalant i egen zon med oerhört svaga insatser med pucken och särskilt då man har läge att enkelt lägga ut pucken men inte får ut den, samt att man slår omöjliga krosspass längs egen blå som snabbt och enkelt plockas upp av motståndare som kommer rättvända mot stillastående HV-spelare som är felvända.

För att vara så topptippade som HV är så imponerar ju verkligen inte spelet hittills. De är ju långt ifrån överlägsna i nånting egentligen.

Men skitsamma. 9p av 9 möjliga hittills. Jag tror det blir 3p ikväll också. Och om jag ska vara ärlig så skiter jag i hur det ser, bara man vinner. Men som sagt, HV dominerar ju verkligen inte. Men det kanske kommer.

Jag tycker att backsidan är lite för svag precis som föregående säsong. Alltså stark i allsvenska mått mätt såklart men svagaste lagdelen.
Vi behöver få in någon till back med riktigt bra spelsinne.
Sedan behöver forwards bli betydligt bättre på att visa sig.

Kom igen nu hv. Ryck upp er nu!!

HV är riktigt dåliga ikväll, men det finns inte en chans att de förlorar det här. Att VH fått några farliga chanser är ju helt pga av slarv från HV. Väl i avgörande läge så verkligen stinker det om deras förmåga att förvalta. Tycker mest motståndaren vill bli av med pucken. Sämsta laget jag sett HV möta tror jag. Bortsett från HVs slarv och deras PP så har de absolut nada.

Ohja.

såja, nu lyfter han i skytteligan.

mer mål, mer mål.

Tack vesel!

foppa - assistkungen