Omgång 4: HV71 - Karlskrona HK

[size=150]HV71 - Karlskrona HK[/size]

Ny hemmamatch och chans att ta revansch för förlusten mot
LHC. Karlskrona kommer på besök och HV71 vill nog visa upp
ett annat spel än det som presterades på lördagen. Tyvärr
så skadades Christoffer Persson och han kommer att missa
matchen.

jp.se/article/hv-backen-ska … a-ett-tag/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

En match vi ska vinna men blir nog svårt, khk ska man inte underskatta.
Nu får vi ju oxå lite mer ordinarie uppställning med Sweatt och Edjsell in i laget.
Sweatt går tydligen in i kedja med Figren och Edjsell, hade dock hellre sett Tedenby med Sweatt då de matchar varandras fart.

På pappret en enkel seger men HV har av tradition svårt mot “bottenlag”. Starkt av KHK att nolla Mora som imponerade mot Frölunda och krossade Rögle. Tror på seger men är alltid nervös inför såna här matcher där HV “ska” vinna.

Man petar alltså Engvall :thinking: :question:

Tedenby - Ullström - Wännström
Sundh - Bengtsson - Andersson
Sweatt - Ejdsell - Figren
Thörnberg - Gustafsson - Wärn

Extra: Engvall
Borta/skadad: Stenlund, (Isac) Brännström

Man spelar alltså Wärn och Thörnberg som yttrar i “4:e linan” och Engvall dom börjat bra är extraspelare. Snacka om att vi har bredd på ytterforwardsplatserna :laughing:

Kan inte vara lätt att vara engvall i hv. Undra hur bra han måste vara för att få spela. Helt sjuk detta.

Bara för att man står som extraspelare betyder det inte att man inte får speltid - tror nog att Engvall kommer få mer speltid än den typiska “extraforwarden”.

Nu är sampelsizen sjukt liten - men verkar som att Hv71 planerar att matcha sitt lag mycket jämnare iår än tidigare. Vilket inte är särskilt konstigt med tanke på vilka ytterforwards man förfogar över. Tror inte det finns ett bredare lag i SHL när det kommer till just yttrar! :slight_smile:

Nä jag vet det. Men tycker inte du de är konstigt att vår bästa spelare såhär långt och även (poängbäst?) får börja som 13: e forward.?
Vilka signaler tycker du att de sänder?

Engvall kommer nog vara med och avlasta Sweatt som inte är i matchform.

Lite besviken på Engvall som extraforward, tycker han har gjort väldigt mycket väldigt bra. Men jag tror att han kommer få rulla ganska mycket ändå ikväll. HVs filosofi är ju att alla ska kunna spela farligt och relativt jämnt med istid.

Fy sjutton vad tomt det är.

HELVETE va dåligt vi spelar.

Alldeles för tama närkontakter. Upp nu HV.

Hur kan vi spela så dåligt?

Jaaaaaaaaakola Gustafsson!!!

Otroligt dålig period. Tycker det är jävligt märkligt att man inte lirar engwall. Tycker han har börjat säsongen jättebra. Sundh är inte bra just nu… gör inte ett rätt. B

Kunde ha stått 5-1 till KHK sett till chanser. Spelar vi inte bättre än så här kommer vi få problem i den här matchen.

Sitter på arenans bästa plats, tyvärr bjuder Hv inte upp riktigt. Mkt kamp men väldigt slarvigt och hafsigt. Cederholm hänger inte riktigt med i tempot, Sundh vill mkt men det vill sig inte alls. Gustafsson bäst på plan, var lyckat att sära på Thörnberg och Ullström. Allt måste bli bättre till andra perioden.

Vikka signaler det sänder till laget och Engvall själv vet varken du eller jag - det är nått som Lindbom och resten av tränarna sköter. :slight_smile:

Utan förklaring håller jag med om att det ser märkligt ut, men jag antar att våra tränare har gett Engvall en motivering.

För övrigt - fan vad risigt vi spelar, framförallt i våra uppspel men försvarsspelet är det som oroar mig mest. Man är naiva och låter deras gubbar rinna igenom på insidan genom för passivt backspel och framförallt för dålig gap-control från centern i mitten av banan! Upp i nivå tills nästa perre HV!

Jag kan inte släppa att Engvall är 13:e forward. Helt otroligt jävla konstigt. Har Lindbom nåt emot engvall? Hoppas verkligen han tar de här på “rätt” sätt. Förstår dock om han tjurar ihop.