Omgång 4: HV71 - Karlskrona HK

Kan vara bland det sämsta jag har sett. Och det mot Karlskrona på hemmaplan!

Det finns liksom inte många ursäkter kvar nu som att vi saknar ett par spelare, övertränade etc. Hur fan kan man bli överkörda i varenda jävla närkamp?!

Det här är för smärtsamt att se på.

Mycket möjligt att jag skriver i affekt nu men hur i helvete kan Thörnberg stå i intervjun och växla skämt med kommentatorn? Som kapten vill jag se svarta ögon efter en sån här period!

Dålig inställning som syntes tydligt efter första halva.
Fuskar, arbetar inte klart, oskärpa osv…Läst resultaten på vårat forum?

Idioten gör inga ändringar. Fortsätter som inget när det ser ut som skit!! Helt otroligt!!

Tålamod prata de Lindblom om right?

Mest förvånad att ett helt lag kan sjunka så pass illa som ikväll.
VAKNA LINDBOM!

Skönt

Hmmm ja en pinne IAF…

Hv spelade hockey ca 8 minuter av 60…hur Lindbom matchade laget ikväll…jag fattar inget.

Haha yterell står och sover med 3 sek kvar

43-26 i skott borde varit klar vinst :cry:

TVÅ

Fusksol i sudden. Johan, Johan, Johan…och hånskrattade.
Han är ju totalt under isen. Avgå Din Jävla Pajas!

Det kunde mycket väl ha blivit 0 poäng så efter omständigheterna är jag mer än nöjd med 2. Skönt att ha en straffläggare som Sebastian Wännström i laget.

Sista 10 spelar vi bländande hockey. Skönt att se de släppa lite även om de alla dagar i veckan ska va 3p hemma mot KHK.
Ullström och Ejdsell har väldigt tufft med tempot, poäng eller icke.
Nya tag!
Uppåt, framåt HV-blå!

Sista tio är riktigt bra, håller med. Men varför varför varför spelar man inte så hela matchen. Då skulle man kört över Karlskrona.
Nu är de fan dags för Lindbom att vakna. Säsongen har börjat, börja coacha och spela dom heta spelarna för helvete. Fortfarande en gåta varför Pierre ej spelade mer.

Bara att bryta ihop och komma igen.
Det är 41 matcher kvar :smiley:

Wännströms straffar var behållningen ikväll. Syns väldigt tydligt att några av spelarna har problem med tempot.

Om man ska ta nåt positivt från matchen så är det Thörnas nya lina som skapade en hel del, varav thörna säkert fick skjuta 7 skott idag. Får han fortsätta skjuta så många skott/match så kommer det trilla in en del puckar oavsett vart avsluten kommer ifrån :slight_smile:

Ullas nya kedja fungerade mycket bättre och skapade lite-grann i alla fall nu och fick göra ett mål, vilket kan vara skönt för att hans självförtroende.

Pilut forsätter att spela bra offensivt och är ständigt ett hot.

Minus att vi fortfarande har väldigt svårt att skapa riktigt vassa målchanser och få det där trycket i anfallszon som vi hade förra säsongen. Och att vi stundtals kan fastna under längre perioder i egen zon, samt att halva matcherna så är vi för okreativa och får svårt att ta oss genom mittzon med fart och passningsspel.

Men vi avslutade matchen på ett bra sätt i alla fall, det får vi bygga vidare på till nästa match.

Ska bli intressant att se vad som händer när vi möter Rögle. Karlskrona känns faktiskt bättre offensivt i år så de gjorde HV dåliga stundtals.