Omgång 4: Linköping HC - HV71

Undrar hur länge HV kan hålla motivationen uppe, att spela oki men förlora konstant. Extremt viktig match mot Modo.

Men tycker verkligen HV ska öppna plånboken rejält, lägg 10 miljoner på 3 toppspelare om det finns. Kostar extremt mkt mer att åka ur.

Jo, blir mycket svårt att ta igen. Ser ut som tidigare.

Trodde du skulle ge upp tidigare än match 4 :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 gillningar

Vänd detta nudå HV

1 gillning

Äh, vi har chanserna.
Sitter ett par i 2:a perioden.
Det är liksom 40 min kvar.
Tycker man gör en bra 1:a period, utöver klantigheterna vid 1:a målet och att Tikka är för långsam för SHL. Dålig coachning, finns andra som gör det bättre än Tikka i BP. Punkt.

Spelmässigt? Ja, vi har skjutit åtta skott och 0-2 på tavlan. Inte så bra i min värld men jag saknar förmodligen tålamod…

Det lugnt vi vänder detta, vi har ju Blommans favorit :Tikka som är bäst i allt. :laughing:

1 gillning

Match 4 utan att vara nära poäng. Hur ser det ut om 10 matcher? 20? 40?

Det finns ju ingenting i det här laget. Skadade föredettingar och undermåliga never-was kommer man ingen vart med.

1 gillning

Just matchcoaching är kanske inte AB’s bästa sida. Tror han är väldigt vass “i vardagen” men i matcherna så matchar han lite konstigt.

1 gillning

Tikka fick ju nästan ett friläge, men då blev han så till sig att fötterna inte hängde med och han snubblade. LHC fansen buade för de trodde han filmade :laughing:

5 gillningar

OK match i alla fall.

Ingen parkerad buss ikväll vilket är kul att se.

LHC har ju ett lag som tydligt är uppdelat på billiga komplementspelare och dyra stjärnspelare.

De dyra producerar i LHC och det är det som skiljer.

Lärt dig nåt av historien?

Tycker hv varit bra. Vi saknar 60% av förstafemman. Förstärkningar kommer.
Njut av Reber, Seppälä och Day.

Vi kommer starta i uppförsbacke men tror vi kan gå starkt från november och framåt.

6 gillningar

Vi har chanserna men vi har närapå ingen som klarar att avsluta med klass. Det saknas och då blir det lätt att man förlorar varje match trots att insatsen i övrigt är helt okej.

Day har skrinnat till sig ganska många riktigt fina chanser i matcherna men det ser ut som att han har noll tro på att göra mål.

Noll tyder på denna önskedröm.

1:a linan har noll skott på mål.
Våga nu för f-n. Borgis-Reber-Lenc så lossnar det.

Men om man toppar laget med Tikka och Stakke då, tror du inte det kan hjälpa ?

3 gillningar

men Reber bäst för HV

Vi får inte glömma att vi har tilltänkta ledande spelare skadade. Hv gör det bra trots allt, vi har inte studsarna med oss. Jag tycker det ser bättre ut och förhoppningsvis kan vi med lite flyt peta in lite puckar. Men som sanny säger, vi kan vara för överambitiösa emellanåt.

1 gillning

Dags att värva en hel ny förstakedjan och bänka Måns tikka och Stakke.

1 gillning