Luoto lär åkt på en riktig mancold. Kul med första linen och kul med Sepp!
Känns som en bra defensiv idag men offensiven vette fan. Bra med Reber i första
Andralinan är sjukt osexig
Kul att få se reber och lenc i första line. Tycker de har gjort sig förtjänta av det!
Minns knappt sepps spelstil
Notera att de tagit bort orsaken till att spelare är borta (stod tidigare alltid “skadad”, “sjuk” etc). Tillfällighet kanske eller är det ett medvetet val/taktik?
100% att nått ligger bakom de där, det är riktigt lurt.
Medvetet. AP inte skadad kanske? Då är vi tillbaka i det träsket igen när HV inte är tydliga med vad det handlar om och varför spelare inte är borta…
Roligt med Lenc och Reber i första kedjan. Day och Säpp blir spännande. Blir att Day kanske kan lägga lite mer fokus framåt med Säpp vid sin sida.
Såg det med. Mörka Luotos långtidsskada som dom kallat “sjuk”
Inte en chans att vi får igång vare sig Brännis eller OSL med Tikka som Center.
Bättre lira Reber där.
Men men.
Gör Tikka en lika dålig match idag så klipper jag ihop alla hans byten som Center och mailar Blomman. Han måste se nåt som ingen annan ser, vill gärna veta vad det är.
Känns som att hela andra linan bara är spelare som inte lyckats än så länge. Hur ska någon kunna lyfta den andra?
Hade lirat Kero i 2:a Måns i 3:e och Tikka där han hör hemma
Allt annat en stryk idag vore en skräll av Guds nåde.
Sen fattar jag inte. Tål inte finska spelare luften i Jönköping?
Vi har verkligen inte mycket stålfjäder i de som ska bära laget. Kristallglas snarare.
Jag är mer förbannad på att det är en massa spelare borta än att man torskar. Var fan hittar vi alla dessa bräckliga typer? Tredjesorteringen?
Väntar bara på att Borgström ska få känningar av det han hade på försäsongen. Det kommer nog snart.
Går mycket skit i Jönköping nu, själv låg jag och skakade inatt kändes som det var minus 50 när jag låg under tre täcken… Inte varit så sjuk på 10år typ
Viktigaste är väl att få igång Borgström ikväll! Med Rebers ungdomlighet.
Ja om allt slår väl ut har vi en kedja i Reber Borgy Lenc och sen en bra till i Luoto X AP20
AP20 har tydligen problem med ryggen. Vet ej hur allvarligt det är men har hört att det är ryggen.
Spontan tanke. Förläng inte.