Vi får hoppas han inte behöver gå skadad i “onödan” som förra säsongen. Bäst han åker till dom där häxdoktorerna igen.
Hockey är hockey. Det sämre laget kan alltid vinna. Tror jag att det sämre laget, som förutom en skadad tilltänkt toppkedja saknar en toppkedja redan inför säsongen, vinner ikväll? Näe.
Ingen Högberg = vinst
Kul Säppe är med Otroligt glad för hans skull, jäklar vad han kämpat på!
Vi slipper ju Shore och Bouma ikväll i alla fall.
LHC har en bra offensiv även utan denna duo men känns lite svagare och osäkrare bakåt.
Vi har ju ett defensivt starkt lag om Hugo fortsätter spela som hittills och nu är även Seppelä tillbaka.
Så känns ändå som det borde bli en ganska jämn match även spelmässigt. Klarar inte av ytterligare en match med bussen parkerad och få skott på mål från vår sida.
Psoasmuskeln som spökat med honom i flera år vad jag hört från olika håll.
Hade själv strul med den i unga dagar när man tränade på elitnivå. Kan lova dig att man inte åker skridskor då. Jag kunde knappt gå när den bråkade som värst.
i bastun.
Nu förstår man varför AP pressade på om ett långt kontrakt i somras.
Bra av Abbott att inte gå på detta!
Alla har nog räknat ut med arslet att det var så
Appropå HV hjärta…
HV får försöka sätta det defensiva spelet och så får vi hoppas domarna inte blåser på chans som de brukar… då finns en möjlighet till poäng.
Och Brynäs vänder mot Frölunda efter vi kört slut på dom med bländande offensiv
Som det ser ut nu har både Modo och Brynäs börjat bättre än HV som nykomlingar. Denna klubb alltså
Kan nog glömma att brunäs kommer hamna i botten…
Krya!
kollat några minuter på brunäs - fisklunda… om vi hade haft 5% av den farten, de passningarna och den gladhockeyn dse visar upp så hade vi gapat om SM-guld nu.
Nä. Vi har 13 lirare med betonghandleder likt big sam. Alla skelögda och närsynta, med nervösa ryckningar… pass på bladet? nej. pass inom rätt län… kanske.
Det såg i och för sig inte ut så i första perioden.
Lite medstuds och vändning i hemmapremiären är nog en bra katalysator för gladhockey.
Vad är gladhockey? HV supporter som frågar
Det är det motståndarna spelar.
Ser ut som 0 poäng mot Örebro tycker jag