Omgång 4: MODO - HV71

MODO vs HV71


imageimage

:notes: En busschaufför, en busschaufför, det är en man med glatt humör :notes:

Vid lunch igår kunde ni som är bosatta öster om Husqvarna Garden höra hela laget sjunga ovan episka sång, då vårt lag körde norrut för en veckas lång bortaturné. I avsaknad av den givne sångledaren, snidaren från Ljungarum, Nichlas Torp, så är det osäkert vem som faktiskt tog ton. Är månne Oskar med i bussen, och ligger det ansvaret verkligen på assisterande sportchef? Vad säger föreningens stadgar? Frågan är av vikt, då avsaknaden av stomme i laget, lätt kan få avsevärd negativ påverkan på långa bussresor. Alla förstår vikten av kontinuitet, tradition och ledarskap, vad gäller vem som får sitta närmast busschauffören, vilken av sällskapsresan-filmerna som spelas på movieboxen samt säkerställandet av att alla junisar trängs ihop längst bak i bussen.

Tvåtusenfemhundra kilometer “en busschaufför” skall avverkas och detta kan definitivt ses som en form av friskvård. Till detta läggs i snitt åtta kilometer skridskoåkning per spelare och match vilket gör att laget tillsammans kommer komma upp i en ansenlig mängd piggelin-poäng under denna resa. :muscle:

Under tisdagskvällen kommer laget återigen beträda en hockeyallsvensk mark då det, likt sannerig av en rökares lägenhet, kommer ta ansenlig tid innan Hägglunds arena luktar SHL. Deja-vun från HA är inte enbart begränsad till rinken, då vi möter en gammal bekant som tydligen inte var helt nöjd med att få lämna vår fina förening (en känsla jag kan sympatisera med) efter en mycket medioker insats under lång tid.

Kommer åsynen av denna rink rendera i PTSD-lika utslag och darr i benen eller kommer det ingjutas mod, beslutsamhet och tre poäng? Den som lever får se.

Johan jonglerar

FORZA HV71!!

11 gillningar

Framåt hv!!

1 gillning

HV har tagit kommandot alla matcher målmässigt och jag tror vi kan slå alla lag borta. Modo är nykomlingar så det blir en lätt match baserat på hur nykomlingarna förra säsongen presterade.

2 gillningar

Ska försöka dra iväg någon bild från bortastå ikväll :saluting_face:

6 gillningar

Ruhooma (oklar stavning) missar ett gäng matcher efter att ha skadats i säsongsinledningen. Bra för HV, då han varit deras förstecenter man lutat sig emot. I övrigt tycker jag Modo värvat för lite spets och lägger för stor tilltro till många HA-spelare. Dock tror jag t.ex Bernhartd kan göra det riktigt bra även i SHL om han kommer upp i den nivån han höll i HA-slutspelet i våras.

Modo kan mycket väl vinna ikväll på ren frenesi av att vara tillbaka i SHL och jag ser framför mig hur Big Sam gör sin bästa match för säsongen mot oss. Tror dock HV ändå vinner ikväll, även om det kommer sitta långt inne.

Heja Håve.

MoDo lär komma ut stenhårt i början och sen tar vi över matchen :sunglasses:

Mikael Ruohomaa hade varit en klockren 2:a center i HV skönt om han inte spelar.

Har en jobbig känsla inför kvällens match. Känns som Modo kommer komma ut hårt och överprestera hela matchen.

Nervös är bara förnamnet. Superviktig match. Hoppas Modos tunna trupp och HV:s lysande förstakedja speglar resultatet.

3 gillningar

Inspirerat Modo går ut hårt o gör första målet tidigt. Vi är kvar i bussen. 0-2 efter första. Hämtar upp till 2-2 i andra med hjälp av förstalinan. Modo gör sen 3-2 i tredje i PP efter en felaktig utvisning. 4-2 i tom bur.

Johan Edlund kommenterar matchen på TV4-play. Vi förlorar 99,9% av de matcher han kommenterar…but there is a chance!

Kom igen HV!

hah, jag tror MoDo kommer ut hårt men HV:s omställningar resulterar tidigt och MoDo tappar allt flyt i spelet. Bekväm seger för HV

Vill inte se rubriker ikväll så som, ”släkten är värst, Big Sam stal showen”.

1 gillning

Hatar att man ska vara så j…la engagerad. Jobbigare än vad det är roligt och njutbart :confounded:

3 gillningar

Ehh det är lugnt grabbar och flickor, vi kommer krossa modo. Tedenby gör hattrick

Bakåt i egen bur

2 gillningar

Framför allt tycker jag att det är viktigt att vi håller MoDo på utsidan idag. MoDo kan få snurra runt om dem vill men släpp inte in dem framför mål, kan vi bara göra det så har vi många duktiga kontringsspelare i laget som säkert kan sätta en och annan puck. Tror på en tajt match men förhoppningsvis förivrar sig MoDo och vi håller oss kyliga och koncentrerade i 60 minuter.

AAaaaaaaaaaarrrhhh!
Sådärja. Nu är det ute ur systemet.
Jag är inte det minsta nervös. Ni?

3 gillningar

Ställer in mig på förlust. Så blir åtminstone nervositeten mindre.:rofl:

1 gillning

Denna matchen är den viktigaste hittills på säsongen, den kommer självklart inte helt definiera vartåt säsongen är på väg, men ge en rejäl fingervisning. Jag har stora förhoppningar på att man kan visa upp en typ av spel vi inte sett hittills och stänga ner MoDo första 10 för att sedan ta över matchen. Lite bättre målvaktsspel och spel framför egen kasse hade inte varit fel heller.

Tyvärr hinner jag bara se två perioder av matchen då det är Lille OSC - Reims ikväll. Snål smålänning som man är känner man sig tvungen att gå på varenda jävla match på säsongskortet.

Så vi får hoppas på att Borgy fixar ett tidigt avgörande :slight_smile:


Ingen förstakedja som skrämmer direkt

6 gillningar