Omgång 4: Timrå IK - HV71

[size=150]Timrå IK - HV71[/size]

Jaha, Kent återvänder “hem” och skall tydligen hyllas på något sätt. Vi andra spelar mot Timrå, en ungefär lika intressant föreställning som alla under fjolåret, med den skillnaden att idag betyder poängen lite mer. Jag noterar att Timrå är marginellt favorit hos spelbolagen…

[size=150]Tomt inför match än så länge[/size]

[size=150]FORZA HV71!![/size]

(Diabolics - proxy för Macce)

Tre spelare lär sannolikt fattas från Timrås trupp ikväll:

Anton Wedin och Sebastian Hartmann skadade, Robin Hanzl blivande farsa.

Tar inte HV kvällens match blir det oroligt på riktigt…

Tycker Nubben kan tacka nej till den här hyllningen. Blir märkligt. Han har lite annat att tänka på, om man säger så.

3p idag. Annars skorpan det till sig ordentligt och situationen är minst lika dålig som nedflyttningssäsongen.

Pyramidalt konstig situation f ö när sportchefen ska hyllas av motståndarna. Sjukt.

Efter 20 år i klubben, klart han ska hyllas. Och det kan väl inte blir sämre datum nu när HV71 kommer på besök.

Märkligt läge att hylla Nubben på, men låt Timrå lägga fokus där så hoppas jag det rinner av HV-spelarna desto snabbare.
Ortio ser riktigt bra ut förutom tabben i sudden senast. Nu vill jag se Tedenby åka skridskor och sluta drälla och vara frånvarande. Ser inte hans glöd såhär långt? Vill också se Forsberg näta, Boedker gör skillnad och att Sam fortsätter tugga på. Synka med varandra i PP nu.

Tycker inte alls det känns självklart. Jag förstår logiken, och förstår att folk inte ser några problem i det. Han är en kultikon, HV kommer på besök, man passar på.

Men HV befinner sig i en knivig sits. Vi behöver poäng, ett bättre lag och en sportchef som levererar nyförvärv. Då vill jag inte se honom hyllas av en konkurrent.

Tycker man ska ändra lite i formationerna tills man hittar några som kuggar med varandra. Finns noll kemi bland stjärnorna hittills.

Precis, Nubben är och förblir en Timrå(it) ända in i själen.
Kan man som sportchef vara proffs nog och se förbi ett färgat hjärta? Förmodligen kan man det, men är det vad vi behöver… ja det är frågan.

Ikväll bara måste vi vinna. Känns riktigt nervöst redan. Jag blir överstyft glad om vi överlever denna säsong.

Ja, skulle vi åter hamna i Allsvenskan tror jag tyvärr vi blir kvar där.

Gunnar vaktar kassen ikväll.

Bengtsson och M Davidsson placerade på läktaren igen.
Inte ett dugg förvånad när det gäller någon av dem.
Förblir en stor gåta att Bengtsson fick 3 år.

Vi behöver vinna nu. Tycker det är fel att spela Gunnarsson som varit medioker i flera säsonger. Kan bli skillnad mellan 3 och 0 poäng ikväll.

Ikväll har jag 0 förväntningar. Tror t.o.m. på storstryk om jag ska vara ärlig.
Våra backar ska ikväll ställas mot ett typ ordinarie Timrå som enl mig har de 2 bästa kedjorna i SHL.

Nej. Bitterheten kommer krypande.

Tycker det är rätt! Gunnar har varit bra på försäsongen och förtjänar att få spela!

Ikväll blir det storstryk. Och kom ihåg: pessimisten får bara glada överraskningar.

Givetvis är Hanzl och Wedin tillbaka tidigare än man trott. Därmed två toppkedjor vi ställs mot. MEN, vad de ställer upp med, eller hur de spelar kan vi inte göra så mycket åt. Det är vår inställning, vår attityd och vår vilja att vinna som avgör hur stor chans vi ger oss själva. Det är just därför man älskar en lagsport som hockey.

Timrå i delad ledning i PP statistiken på 37,5%.
HV är sist på 0%.

Luktar storstryk lång väg. Men det är i såna matcher HV brukar kunna överraska. Det är verkligen läge att göra det igen… :unamused: