Omgång 40: HV71 - Brynäs IF

Bedrövlig start sen onödig utvisning Stenlund. Hv på G då tar Sweatt en korkat utvisning i offensiv zon. Jag blir tokig på denna kassa disciplin.

Bra att man reder ut detta! Psykologiskt bra. Se till att hålla emot perioden ut nu!

HV ska va glada att de bara ligger under med 1, bedrövlig inställning i första.

Vi får va glada för 1-2. Vi vänder i andra!

Zanetti spelar ju før brynæs.

Starkt att vi bara har 1-2 underlæge. Kunde lika gærna varit 7-1.

Brynäs har inga som helst problem att vinna lösa puckar.
Hv måste vara MYCKET hetare i andra, annars blire torsk.

Tedens mål är redan klassiskt! Undrar om Bertilsson gillade kinnarps special i bröd.

Så är det absolut men orsaken till att man inte gar budget är inte att pengarna inte finns utan att man dum snålar som fan eftersom vi fans fyller Kinnarps ändå. Det är en pengar maskin som inte bryr sig om guld eller inte. Tyvärr

Jag såg inte första 4min, men jag tycker ändå HV spelar bra överlag. Man tar ju hutlösa utvisningar som man såklart inte ska ta, men man håller undan i BP och skapar en och annan farlig chans framåt. Skillnaden mellan lagen är egentligen effektiviteten. HV har fortsatt förgjordat svårt att göra mål. Det är det som håller tillbaka HV mest.

hemsk första period, otroligt många felpass som gett Brynäs 2-mot-1 lägen.
Positivt: klarar ett 5 mot 3 bp och ligger bara under 1 mål.

Vad är det som gör att Hv tappar fart i offensiv zon och man blir oftast ensam o ute i sarghörnen. Är det så Hv vill spela eller är vi helt enkelt så klena att vi inte förmår att ta oss in på mål?

Brynäs kommer enkelt in o tyvärr brukar alla lag komma in enkelt mot Hv och vad är skillnaden. Om det är så enkelt som spelaformen undrar jag varför man inte ändrar den isåfall för hade ju hellre sett spelstilen Brynäs har med mycket rakare spel mot mål!

Zanetti Thörnberg Sweatt och Stenlund är ju helt vilse i 20 minuter. Skärpning för fan!

Första 5-6 min bedrövliga!! Även om wentzel givetvis ska ha 2 an.
Sen spelar vi upp oss och börjar vinna mer närkamper och åker mer skridskor. Vips så skapar vi nån målchans.
Dock skapar vi inte mycket, men får in 1-2 pucken. De i kombination med att klara 5-3 i 1:22 typ gör att vi förhoppningsvis får energin vi behöver för att vända detta.

Tyvärr så är de livsfarligt så fort Brynäs är i anfallszon.

Klokt sagt. Så är det nog om HV fans hade varit som alla andra fans och stannat hemma när det går sämre så hade kanske ledningen vaknat

Ser ut som att HV-spelarna “slänger” iväg puckarna till varandra i offensiv zon istället för att passa.
Till skillnad mot Brynäs, som oftast sätter passen på bladet…och därför kan behålla trycket i anfallszon

Icing igen Djä…a passningar :imp:

Tyvärr är det så. Vi skämmer bort ledningen lite för det är tabu att vara hv fan och visa missnöje.

Otroligt chansfattigt i andra perioden.

Totalt utspelade av bif

Vet inte det Brunsås har haft flera :confused:

Ytterligare en utvisning i anfallszon.