Omgång 40: HV71 - Brynäs IF

[size=150]HV71 - Brynäs IF[/size]

Repris på SM-finalen på lördagskvällen när final
motståndarna från förra våren Brynäs kommer på
besök. Hoppas att HV71 kan ta 3 poäng och klättra
i tabellen.

[size=150]FORZA HÅÅVEE BLÅÅ!![/size]

HV71 lånar Martin Fehervary från Oskarshamn,
men bara till dagens match mot Brynäs.
hv71.se/artikel/6wvcajcx3-3i … oskarshamn

Det fattar jag inte?. Tom Hedberg är ju tillbaka igen. Varför låna en back då? Enligt jnytt är Hedberg tillbaka iallafall.

jnytt.se/article/problemet- … mycket-om/

Enligt mr höken så är han klar för hv kommande säsong så kanske ett litet test?

Det är väl rätt att ha en “backup” ifall någon skadas eller blir sjuk som Tom H mot MIF.

På elitprospects så känns det som att det kan vara en lovande back som har framtiden framför sig med rätt utveckling, J & J har väl säkert scoutat honom och sett att det finns kvaliteter som HV kommer vara i behov av i framtiden. Gör han bra ifrån sig på utlåningen så finns han säkerligen med i nästa års trupp.

Som jag skrev i en annan tråd han var grym i JVM och vart riktigt bra i Oskarshamn stor potential. Stärker dessutom mrmadhawkas uttalande om att man är överens till nästa säsong.

Ska bli intressant att se om HV kan hålla disciplinen och skärpan från förra matchen. Man spelade enklare och lyckades genom att ligga rätt i banan förneka SAIK deras förstapass i speluppbyggnadsfasen. BIF är ju, precis som HV varit stora delar av säsongen, ett varannandaglag, så vi får väl se vilket av lagen som har en varannandag.

Hoppas också att lagledningen, precis som inför förra matchen, gjort rätt laguttagning idag.

Kom igen, HV!

Ser fram emot denna matchen… detta är så mkt ”hatmatch” de kan bli för mig… vid vinst går man rakryggad runt på stan och småler i ett par dagar, vid torsk går man krökryggad ut till brevlådan och gräver fram månadens räkningar och betalar dem fylld av ångest.

Nu jävlar kör vi gubbar! Uppåt, framåt HV-blå!!

Har en bra känsla inför kvällens match. Det här tar vi. Forza HV!

Klar är en sanning med modifikation.
Först när Hv71 bekräftar är det klart :wink:

Nån som hittat nån laguppställning?

Vill bara poängtera att jag skrev ENLIGT Höken :wink: :wink: och inte bara klar för jag har ingen annan källa än Höken och därmed refererade jag till honom

Men blir intressant och se han, Spelar Hedberg ikväll? Läst att han både skall spela och inte spela?

Att Hult iallfeall är intresserad av Fehérváry styrks mycket av de här lånet, sen kanske han inte klar. Men ska bli intressant och se honom spela, han har ju bra storlek och redan några shl matcher på kontot.

Björn Geijer kommenterar matchen. (nej, han håller inte på HV) :wink:

En av dom bästa, både i SHL och Allsvenskan. Rak, påläst, tydlig och inget flams.

Bra start… :imp:

Suck

HV kommet knappt ut zon…bedrövlig start och Stenis är långsammare än en sengångare…BP

Nu skäms man…

vad i ***