Omgång 40: HV71 - Brynäs IF

[size=150]HV71 - Brynäs IF[/size]

Hemmamatch mot Brynäs är det som gäller på
måndagskvällen. Mycket viktig match i botten av
tabellen så ännu en hemmaseger är att föredra.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Med blandade tankar tror jag ändå på vinst för mitt kära Hv71. Men ha i åtanke att brynäs vann sist borta mot Malmö och kan ha fått en liten power boost av detta. Men full fart framåt, hv kammar hem 3 poäng tack vare vårt extremt starka powerplay!!

Så jävla nervös redan… vill bara att den här säsongen ska vara över och att kontraktet är säkrat.

Det enda som kan hindra HV från att vinna idag är icke godkänt målvaktspel. Får vi till medelmåttigt MV spel så tar vi denna matchen!

Risken är att dagens match skall vi vinna.
Skall är ur psykologisk vinkel inte något bra och att plocka fram det bästa i just de situationerna har inte direkt varit HV’s signum sedan typ Davidssons glansdagar…
Men på något sätt tror jag ändå på Lillis Finnar Donovan och seger!

Kan det för första gången denna säsongen bli tre segrar i följd? Hoppas det. Förutsättningarna är historiskt sett inte speciellt bra. Sexpoängsmatch mot en streckkonkurrent. Brukar inte vara HVs starka sida direkt.

Om det har vänt och om laget är pånyttfött visar sig idag.

Hoppas på seger!

Kämpa, HV, kämpa!

Jag är livrädd för den här matchen. De flesta tror nog på en enkel HV seger men Brynäs har också fått in nyförvärv som levererar och 3-0 borta mot Malmö senast imponerar.

Sjukt svårt att sia om. HV har ju känts på gång sedan Lillis tog över. Spelet har oavsett vinst eller förlust varit betydligt bättre jämfört med tidigare. Samtidigt är PP rent överjävligt bra.

Brynäs å sin sida har gått ner sig ordentligt sedan skadorna på Rödin och Scott. Vann sist mot Malmö. Men där ska man inte glömma att Malmö varit på nedåtgående. De segrar de tog innan förlusten berodde i mångt och mycket på Alsenfelt, enligt höken.

Oavsett resultat idag. Tre matcher kvar mot Bif. Känns inte sannolikt att vi tar tre tre:or. Viktigt dock att vi har tagit fler poäng mot Brynäs än förlorat när matcherna är spelade.

Gäller att man inte blir för stöddiga efter segrarna senast.
Det är stenhårt jobba i 60min som gäller även idag om det ska bli poäng.

Frågan är hur HV71 kan axla favoritskapet denna matchen. 60 minuter hyfsad hockey borde räcka till 3 poäng. Som någon annan skrev, bara inte målvaktsspelet sviktar för då blir det tufft. Läste att sponsorer gett bort logeplatser till NBS. Innebär detta att vi får mer ljud än vanligt på läktaren?

Tror HV kommer fortsätta stänka in mål,
4-2 med en bättre målvakt så skulle Brynäs bli nollade idag

#17 med i kvällens lag. Tror ni han kommer att få spela eller startar vi med 6 backar och Emil får speltid vid eventuell skada?

murray å 17 har ju bytt plats. Med tanke på att han inte fick spela mer efter sitt misstag förra matchen så tror jag han har 0 min speltid, förutsatt att alla backar håller sig undan skador.

Tror de börjar som vi slutade förra matchen,Lillis är ju inte blind :exclamation:

Oj matchen börjar 18 idag!! När fan ska man då natta barn?

Nu genast :slight_smile:

O tack som fan för den, var helt inne på kl 19!

Tack ska du ha! Hade helt missat det. Dags att korka upp, nu kör vi. Att dricka vodka är så mycket roligare nu när vi har fått in två finnar
Kanske ska förtäras i en tallrik med motiv av blommor idag som en äkta finsk sommarsoppa, lite som en hyllning till våra nytillskott

INFÖR HV71-BRYNÄS

Läget i HV71: Hemmalaget saknar Max Wennlund som fick en smäll mot Örebro. Hugo Alnefelt vilar sin rygg en match till liksom Christoffer Törngren efter sin sjukdom. Johannes Kinnvall och Jesper Williamsson skadade sedan tidigare. Har dessutom lånat ut backen Emil Andrae till Västervik.

Läget i Brunäs: Har tunga skador på Chad Billins, Anton Rödin, Greg Scott, John Persson och Samuel Asklöf. Kommer närmast från seger 3-0 mot Malmö på bortaplan.

Spelas: Måndag 18.00 i Husqvarna Garden.

JP/Jnytt tippar: 4-2

Hugo är med