Omgång 40: HV71 - IK Oskarshamn

Det har faktiskt sett värre ut sedan AP dök in igen, vettefan varför, men du har en poäng.
Inget illa mot AP alls, men något har ju hänt.

3 gillningar

Kan inte sia annat än vinst ikväll. Skulle dock inte bli förvånad om det HV71 lämnar arenan med en förlust.

Matchen har inte ens börjat och alla sågar redan resultatet i den :thinking:
Vi kanske kan ge det en chans innan alla spyr gallan ur sig. Bara en tanke.
Det är troligtvis flera av spelarna som är här inne på forumet och läser. Inte just nu, för nu spelar man match, men vid andra tillfällen i alla fall.

1 gillning

Nu börjar vi om på nytt HV.

Nu kör vi!

Så är det. AP:s kroppsspråk jämfört med Öneruds, är som natt och dag.

1 gillning

Säkert vinst idag. Säker Modo förlust. Uppehåll med bra känsla och ett par färska nyförvärv på ingång så vänder HV skutan och seglar om Modo.

1 gillning

Ska man gå efter uppvärmningen så ser det inte bra ut…

OFM hade valt musiken och laddningen i laget var inte i paritet med den kan jag konstatera.

#56 se helt otaggad ut, märks tydligt att han inte är på bästa humör. Tror det är bättre med valfri junior där.

Känslan är inte direkt bättre efter uppvärmningen men betyder förhoppningsvis ingenting.

1 gillning

Landen och Sjöholm är separerade.

1 gillning

Och ändå ligger vi inte sist. :crazy_face:

Ja ha Ja
Så börjar mitt självskadebetende visa sig.
Kan inte sluta att kolla på hockeyn fast jag sagt flera gånger att nu får det vara NOG !

4 gillningar

Bra speaker idag…

Själv far jag till garaget och försöker tänka på annat! Nog får vara nog, orkar inte må psykiskt dåligt pga att laget spelar som skit längre :sweat_smile: Hoppas ni får lite medvind idag

1 gillning

Ingen Foppa idag heller…

Det går inte att sluta bry sig. Det är ett livslångt förhållande på gott och ont.

4 gillningar

Bättre drag på publiken så här långt i alla fall.

5 gillningar

annan laguppställning enligt tv4

Ja se vinner vi inte idag då måste laget verkligen ha bestämt sig: vi vill kvala!
Det här ska vi bara vinna om det finns någon uns av karaktär och stolthet på isen.
Kom igen HV - Nu jävlar kör vi!

Varför har IKO gett upp?

De har varken resurser eller en realistisk chans att öka i tabbellen helt enkelt

Vinn det här nu. Att förlora mot nåt östsmåländskt jävla bonngäng går inte för sig på en lördag.

Mata puckar mot mål, åk skridskor, offra en get till Satan, tacklas hårt osv.

2 gillningar