Vi blir alltså totalt utspelade av Leksand på hemmaplan i den här perioden. Vi ska vara glada att vi bara ligger under med ett mål. Då får vi se vad 3:e perioden har att erbjuda. En vändning och hoppet lever eller så är det gonatt och vi kommer vara en allsvensk klubb de närmaste 8-10 åren.
Kontraktsrivningar (ist för förlängningar) inför sista perioden?
En period kvar innan landslagsuppehåll. Dags att gå ner rejält på folk. Tikka kan ta en tidig kväll redan nu i pausen och gå hem.
Nä, allt är skit, Leksand höjer tempot och vips så är HV inte ens 3a på puckarna. Är förbannad så fort jag ser Tikka på isen, är en skymf mot klubben att spela en sån usel spelare. I tredje hoppas jag han Tedenby och AP nöter bänk, så får man pussla ihop ngt med resten.
Men 5mot5 spelar vi tyvärr inte bra. Mycket “duttande” med pucken. Trots utvisningar och avstängningar så saknar jag typen Karalahti och Campoli
Totalt utspelade, totalt pulvriserade på plan. Totalt utspelade på läktaren.
Spelarna fattade inte ens att vi tog timeout!
Fan, vi har INGENTING.
Helst till Finland kan han få gå…
Borgy - OFM - Luoto
Ang - Kero - Lenc
Let’s go!
Borgström o AP osynliga.
Så fruktansvärt runda och veka. Ingen går rakt på mål, eller ställer frågor. Så lätt att hålla oss på utsidan. Vi försöker inte ens. Få saker irriterar mig så mycket som när man inte försöker, utan väljer de bekväma vägarna. HOTA PÅ MÅL, GÖR DET SVÅRT FÖR MV:N OCH GÅ PÅ RETURER. Vinn kamperna framför mål.
Ge de tid, de ordnar sig.
Vi skjuter alltså 1 skott på mål i andra perren, vad FAN sysslar ni med!!
Kero ger alltid allt.
Släck ner hallen.
Släpp in Husqvarna gosskör.
Sjungandes Tänd ett ljus, de e möökt nu.
Åsså en Präst.
Gööööör nåt!
Uppenbarligen fullt förtroende och nya år för Blomman.
Gått väldigt bra sen den förlängningen…
Vi har ju 3 år på oss, så tid har vi
Vem är synlig?
De är vår spets!
Prova Tom Jankovic som HC. Sparka hela tränartrojkan en gång till!
Tänk jublet som skulle uppstå i garden om arenan släcks ner med skarpt ljus på BL med mikrofon. Han förkunnar att “kontraktet med Tommi tikka rivs omedelbart”. Tikka får en vissen tulpan som tack och får lämna arenan omedelbart. Passerkortet inaktiveras direkt samtidigt som BL beställt en direkttransfer till närmsta destination i finland.