Omgång 40: Leksands IF - HV71

Leksand har ju inte haft en målchans på 15 minuter. Det är riktigt bra idag!

Smakstart med stort S! Fortsätt trumma nu grabbar annars vet vi vad som händer.

Oroväckande med Wesslaus returer…

Du syftar på den förhatliga andraperioden? :wink:

Suck…nu är det match igen…onödigt

Åker inte en LIFare på Wesslau?

RIKTIGT jobbig tidpunkt som Leksand fick in en puck i. Nu är matchen helt öppen igen.

Domaren kunde väl åtminstone ha ringt på målet. Jag tycker han backar in från sidan med skridskorna i målgården och stör Wesslau.

Mjo jag tycker han står i målgården med men är inte helt hundra.

Satt och hoppades på att hv skulle hålla 2-0 till paus. Men icke! Men annars gör hv en riktigt bra period och FIALA är ju kung, vilken framspelning till Christensen! Helt fantastisk. Fortsätter hv spela såhär vinner vi lätt.

Jag vet inte vaaaaaad du menar :wink:

Man kunde alltså inte ens bemöda sig att ringa på målet, bra gjort domarn, bra gjort.
LIF:aren fastnar med skridskon i Wesslau innan pucken går förbi honom, pajasliga.

Kuben dömer… Räkna med förlust, vet inte när vi vann sist med han som domare :slight_smile:

Fattar inte heller varför inte domaren ringde på målet, pallar dom inte för trycket? Från min position framför TV:n kändes det solklart att han backade in i målgården och störde Wesslau när pucken gick i mål… Surt sa räven! Nu kör vi så det ryker i andra!

Tycker också att man kunde ringt på den för det såg tveksamt ut men samtidigt så tycker jag att HV gör dåligt i från sig, ingen sätter press på puckskjytten.

Annars är perioden riktigt bra från HV.s sida och vilka juniorer vi har! Skönt att de äntligen flyttade på Nilson.

Håller med. Det ser extremt tveksamt ut. Borde definitivt ha ringt. Det ser ju ut som att han är i målgården när målet görs. Surt, minst sagt.

Jag har endast webbradion att tillgå ikväll, och kommentatorn där var väldigt tveksam till målet och tyckte dom borde ringa.

Om de ringde när Strandberg var innanför målgården i luftområdet med armen (!) så kan jag tycka att det är på sin plats att ringa på det här läget. Omöjligt att domaren kan med säkerhet säga att spelaren inte var i målområdet. Dåligt dåligt.

Nu kör vi över de i andra perioden!

Är Nilsson petad?

Nilson spelade väl endel PP med Carlsson och Karlsson? Samt i 4e linan med Liket och Bengtsson, om jag inte sett i syne.