Omgång 40: Leksands IF - HV71

Skönt med tvåmålsledning inför tredje. Onödigt av Campoli i slutet. Bp i början av tredje. KÄMPA SISTA så vinner vi.

Kevin Fiala är en fantastisk hockeyspelare. Hans Engelska håller dock inte riktigt lika hög klass :laughing:

typ 1000e gången jag börjar få upp hoppet igen för Hv denna säsong MEN…det är ganska många som har uppåtgående formkurvor nu alltså, Petrasek Krog framförallt (egentligen bara MN som fortfarande är helt under isen) sen också SJUKT kul att se Sandberg och Fiala dom kommer fortsätta få istid och växa…overall riktigt kul att titta på Hv denna matchen, påminner om riktiga Hv, hoppas det fortsätter såhär!

Nu spelar vi som ett lag. Tycker jag märker en stor skillnad i spelet nu jämförelsevis med Dahlén.

Vilken teknik och spelsinne han har Fiala, Kan bli något riktigt stort av honom. Han är ännu bara 17 år och ser ut som om han vore HV71s skickligaste spelare på isen. Dom har hittar rätt kedja att trycka in honom i också, Funkar riktigt bra mellan Christenssen och honom.

Det kunde varit spelarna i den kedjan som gör Fiala bra, Men det är nog snarare tvärtom. Han går in och skapar öppna ytor för dom andra mer än tvärtom. Skottet kanske inte är lika hårt och distinkt ännu som de andras men vad gör väl det när man står rätt placerad och snurrar upp försvaret för att skapa sig öppet mål :slight_smile:

Sandberg ser helt okey ut också och kommer nog kunna mäta sig med en del andra spelare i laget så småningom, Tycker han verkar vara på väg att bli lite Putte Carlsson spelare. Ännu har han en bit kvar dit men han jobbar och sliter och trycker fart under skridskorna.

När Rajala Karlsson och Jämtin är tillbaka blir det trångt om platser, Vad mycket bra spelare vi har i laget just nu när det går åt rätt håll.

Undra hur man ska lösa detta och vilka som kommer få spela?

Angående matchen har man trummat på bra, Där man kan se vissa tendenser på att man drar ner på skridskoåkningen i mellan åt. Det måste man försöka minimera så mycket som möjligt. Hoppas man ger fullt nu i sista så blir det bra det här. Kör HV…

Faaan då… Typiskt…

Och så Kapstadfjollan på det också. Faaaeeen!

Suck, kom igen nu HV, virrigt och hafsigt :frowning:

Vem f#n är special-team tränare i HV?

Jävla skitstart. spelar vi såhär går det åt helvete

Tycker att Holzapfel faller ner alldeles för långt vid Kapstads mål.

Uuuhhh det här håller vi inte en hel period. Gå för 4-2 istället.
Kämpa!!

Tycker att det börjar osa katt nu mycket SLARV :exclamation:

Time out. Ta Time out. Gör det nu!!

Jag är ledsen killar, jag tar på mig detta, jag jinxade laget genom att skriva att jag hade hopp, sorry guys

Fyfeen va dålig 3e period vi gör bara för det ? helt yr inget passningspel alls och inget anfall, ska vi försvara oss i 20min med 1 måls ledning ?

Håller med spelet har gått helt i baklås nu

Nu är det nervöst :laughing:

Naglarna är SLUT :exclamation:

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :smiley:

Men dom växer ut
YYYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSS :exclamation: :exclamation: :exclamation: