Omgång 40: Timrå IK - HV71

Helt rätt! Det ser krampaktigt ut, men nog fan krigade dom.

Såg massa med skridskoåkning från de där 3e-4e-lina-lirarna. Samt Sjöholm, Emil, Eric. De försökte verkligen.

5 gillningar

NU JÄVLAR VÄNDER DET!

1 gillning

Eric räddar 3p med röfven.

Finns nog inte en bättre bild än så, för att beskriva HV just nu.

5 gillningar

Jo men va fan, seger är grymt viktigt för att få loss det krampaktiga och få självförtroende. Sjukt jobbigt att förlora. Nu hittade vi väg att vinna och gav inte upp trots att vi var helt bortspelade

3 gillningar

Andre,Sjöholm och Martinsson är ju snudd på felfria alltihopa idag. Jag tycker att många krigar idag.
Så spelare som Miele som då åker runt på 1 skridsko är ju fullständigt förödande.

3 gillningar

Battle of the bottenlag härnäst.

Synd att Malmö tog in 4 mål på HV och har -28 i målskillnad medan HV har -27. Kan bli viktigt om vi landar på samma poäng.

Pelle.G effekten!

2 gillningar

Växjö åker på däng och HV tar tre poäng. Tackar och bockar.

“Jag skiter i hur det ser ut, bara vi vinner” har vi ju sagt några gånger i år.

Detta var väl en sån match?

10 gillningar

Helt rätt. Tack för påminnelsen. Lätt att glömma när det ser ut som det gör. Plus att det kändes väldigt långt bort att det skulle bli seger, med tanke på spelet. Men seger tar vi.

3 gillningar

Exakt så. Och i ett kval är det ju till syvende och sist skitsamma hur spelet ser ut. Flest mål vinner.

Sen får spelet gärna se bättre ut, det måste nog bli bättre för att vi ska fixa kvalet. Men med den här segern kanske man kan bygga vidare på nåt i alla fall.

3 gillningar

8 gillningar

HÅÅÅÅÅVEEEE HV71!!!

Snyggaste rånet hitintills. Att inte Kaski nätat mer är ett under. Helvetet vilken bössa han har. Han bara måste skjuta på allt som rör sig hädanefter. Vinst på lördag så vet i tusan om det inte börjar smyga sig in lite självförtroende.

1 gillning

Någonting annat var annorlunda idag jämfört med tidigare matcher. Försvaret är otroligt bra, inte alls lika många puckar ut i mitten.

Någonting lugnt och stabilt börjar sätta sig i defensiven, nya backpar och…. Pelle.G effekten?

2 gillningar

Absolut viktigaste att ta med oss från denna är att vi hittade inget sätt att förlora matchen på.

8 gillningar

Förlorar vi mot Malmö förtjänar vi kval. Fy fan om det är ett gäng slapptaskar på isen på lördag.

Mycket klagande på Challe Berglund. Har hellre Challe än en back till då vi behöver kunnande framåt. Han har otroligt fina meriter och erfarenheter. Det som sticker i ögonen är att det är Nubben som tagit in honom. Det som är värre är ju att man tar in en HC som en gång fått sparken från HV71.

Men hoppas detta kan vara vändning och ge energi. Men som många redan skrivit så är inte Miele en kille som tar på sig blåkläderna och krigar. Hade Hv däremot vart ett lag med självförtroende så hade han varit en tillgång. En trade hade suttit fint med något lag inför slutspurten.
Ortio va sjukt bra och hoppas att han få stå resten nu och komma in i sin bubbla.