Pinsamt svagt motstånd att ställa mot stora starka HV!!! ![]()
Tja, de e bara å tacka och ta emot.
Ortio och att man faktiskt spelade lite lite bättre ju längre matchen gick.
Hatten av för att man lyckats hitta ett sätt att VINNA.
Gör gärna det till en ny vana.
Liket lever!
Martinsson gör sin bästa match för säsongen ![]()
Sådärja, enkelt!
Först stolpe IN
sen 3 poäng SAMTIDIGT som Brynäs torskar.
Jag gråter nästan.
Lindbom nära till tårar?
Krigarseger? Ja, Ortio krigade, men han var väl i ärlighetens namn en av få. Lindbom tror han vunnit sm-guld, utan Ortio hade det nog blivit 6-1
Timrå-Ortio 1-2
Spelet var inte ett skit bättre idag. Snarare sämre än senast, bortsett från första perioden. Men den stora skillnaden är Joni Ortio. Fantastisk insats från honom. Resten var helt under isen. Tedenby. Petersson. Lenc. M fl. riktigt dåligt. Miele - borde ha bänkats efter 5 minuter.
Viktigt med seger. Poängen osv spelar noll roll. Kvalet är ett faktum sen oktober. Men att vinna mot seriens formstarkaste lag är bra för moralen. Det och Ortios insats tar vi med oss. Resten är bara att glömma lika fort som en ond feberdröm.
Tack tack tack Ortio. Denna vann du på egen hand
Jo men fan krigade de, de kan bara inte bättre, men jag tycker nog fan de krigade.
Fint att se Lindbom så glad. Hoppas detta kan ge spelarna lite styrka
Det är väl inte pga Lindbom
We won?
Alltså, det var jääävligt skönt med en seger, men ärligt talat, känns inte Lindbom lite väl nöjd? Det låter nästan som att han inte fattar vilket rån det var. Men va fan, jag letar kanske saker att gnälla på bara.
Är nöjd att äntligen få se ett kaskimål
Otroligt skön seger. Visst, det blir kval. Men nu stoppade vi den värsta blödningen.
Faktum är att vi bara förlorat 1 av 6 perioder sedan tränarbytet. Det kanske man kan bygga vidare på.
Och Ortio. Fy fan. Måste vara den enskilt bästa prestationen av en HV-spelare den här säsongen. Fint att se hur tik-spelarna kramade om honom efter match.
Enda frågetecknet. Challe, vad gör han i båset? Bilden av en maskot förstärks ytterligare. Känns så jävla malplacerad.
Men, men. Seger. Nu bygger vi vidare inför kvalet.
Jo poängen spelar stor roll! HAde inte HV vunnit så hade malmö kommit mkt närmre och HV kanske slarvar bort hemma fördel i kvalet. Alla poäng är viktiga.
Haha!!! Vilket rån! Såna här vinster vi behöver. Så gött! Brunsås tappar 2-0 och förlorar… ![]()
Jag såg inte många som krigade om jag ska va ärlig, såg inga goa tacklingar, Tedenby osynlig, Miele än mer osynlig. Men Ortio krigade, gör sin bästa match denna säsongen.
Kunde inte hålla med mer om Challe. Känns som att han är Nubbens idé och resten av trojkan är styrelsens. Sjukt märklig situation känns det som