Det står 0-0. Jag är nöjd.
Har inte sett bra ut under hela säsongen*
Säg vad man vill men HV gör en av sina bättre matcher hittils…
Är Pelle med i båset
Ser bara Challe och andra
Det syns att det är SHL’s två motpoler som möts.
Formstarkast mot svagast.
MEN…
Klarar vi 0-0 i 1:a perioden så…kanske…
Undrar om det är nån i föreningen som ställer några krav alls. Det ser FÖRJÄVLIGT ut.
Man skäms.
Var är hjärtat?
Typisk trauma bond…
Sjöholm är stabil. Jag gillar detta.
Vad är det för jävla passningar? Räcker att motståndare lutar sig lite lätt fram o sträcker ut klubban för att sno den
Senaste två säsongers HA-vinnare, också.
Vilket belyser betydelsen av att:
- Hålla i sig kvar första året i SHL
- Göra sig av med Kent Norberg
Alltså ändå sjukt att nubben satt nån typ av grund i detta laget…
BONUSTRAPPAN:
Finns ett sätt att få spelare att leverera där ute på isen. Tänker på bonustrappan man själv körde med i hockeyskolan för 40 år sen. Kanske vore en idé att testa på detta system. Det finns ju inget att förlora i alla fall. De kan ju köra det internt om de inte vill skylta med det.
Grundidén är enkel. Vid mål, assist och en väl genomförd match klättrar man i bonusstegen. Vinsterna kan vara allt från en 3 rätters middag med sin respektive upp till en sprillans ny bil. Ju högre upp man klättrar på stegen ju bättre och finare pris väntar.
Förhoppningen är ju att väcka både laget, men även varje enskild spelare. Att få varje spelare att maxprestera där ute på isen. Då bränner man inte ett friläge som Forsberg precis gjorde, utan man sätter pucken i mål och vinner därmed en ny träningscykel eller vad det nu kan vara på första nivån av bonustrappan.
Presterar man inte och är färglös match efter match, ja då får man inte heller vara med och klättra i bonustrappan, utan man står kvar på sin garanterande lön.
Testa detta, HV71. Krydda bonustrappan med fin fina vinster så ska ni se att spelarna vaknar till.
Pengar, gratis saker, sex, kärlek och god mat, ja allt sånt som påverkar hjärnans belöningssystem är ett pålitligt sätt att få människor att göra sitt yttersta och lite till. Allt för att nå sitt mål, i detta fall, klättra så högt som möjligt i bonustrappan med ett enda mål, att komma högst upp.
Om nån tror att det ska gå att spela ishockey, alltså spelet ishockey, med detta efterblivna passningsspel så……
Naivt är ju bara förnamnet. Uselt är mellannamnet. Efternamnet får ni hitta på själva.
Jag skäms för hur det ser ut. Och jag accepterar inga ursäkter. Det är vuxna karlar på isen. VUXNA karlar. Det finns INGA ursäkter för hur det ser ut.
Jag vill nog ändå tro att de flesta här hade plockat in Dahlén, Lander och Pettersson om man satt på Nubbens stol inför säsongen.
Fascinerande att vi stoppar pucken
Jag häpnar.
Miele ser ut som han helst velat vara någon annanstans. Inte ett skär extra, åker lite allmänhetens åkning å fiser lite.
Ortio spelar bra.
Tänk att vi firade jul ovanför kvalstrecket…
Anklaga inte en person
Ortio är väl enda som inte är med i allmänna åkning?