Omgång 41: HV71 - Brynäs IF

Någon som såg om det var interference vid 4-4?

// JV

Jag tyckte det var tripping.

Edit.
Vete fan vad domarna höll på med i tredje. Trist.

Fan vad svagt att tappa 4-2 till 4-4 men hur det set ut innan under säsongen så är man glad att det vart en pinne minst i alla fall :wink:

Tråkigt att tappa 2måls-ledning. Dock var det kul att se att Davidsson stog och ritade på en taktiktavla nu inför förlängningen! :slight_smile:

Trodde verkligen vi för första gången den här säsongen skulle ta 3 raka trepoängare men det sket sig, suck.

Kollade nu igen. Var nog rätt att fria.

// JV

Det svider att säga det, men Salmela har inte imponerat idag! :unamused: :frowning:

Grymt fina dragningar av WK!

// JV

aja, 1 poäng minst. bättre än ingen alls.

Det känns ju jävligt surt att tappa 4-2, men samtidigt tycker jag att 4-4 var rättvist sett till matchen. Hoppas nu HV kan ta det på straffarna.

Det viktigaste är fortfarande att HV drar ifrån bottenlagen och eftersom både AIK och ÖHK torskade så gör man ju det. Hoppas bara att det blir med 2p istället för 1p. Om man kommer 7:a eller 10:a tycker jag spelar mindre roll för slutspelet. Däremot hade det varit bra om man skulle lyckas komma 6:a, men det vore en otrolig bonus sett till säsongen.

Piss :imp: :imp:

Varför får inte Christensen lägga en straff!?? Bäst snitt i NHL och 3 mål i matchen… Jag fattar ingenting!

Fyfan vad surt att tappa två poäng…

Skumt att Christensen inte slog en straff!

Hur kan man INTE låta Christensen ta en av straffarna??

Riktigt onödigt att tappa två poäng i den här matchen.

// JV

Jättekonstigt att Christensen inte fick slå en straff. Hetast tillsammans med Fiala. Fan vad tungt detta känns…

Jättekonstigt att Christensen inte fick slå en straff. Hetast tillsammans med Fiala. Fan vad tungt detta känns…

Onödigt utav bara helvete att tappa poäng i denna matchen. Riktigt usla straffar från vår sida dessutom.

Saik hemma på tisdag och med vår tur lär de väl studsa tillbaka från sin svacka och mosa oss med tvåsiffrigt.
Ja ä int bitter!!!

Surt att förlora en 4-2 ledning i på 20min
Varför flytta upp vår sämsta spelare Nilson i första kedjan i 3:e perioden ?
Varför inte låta vår hetaste spelare Christensen lägga en straff ?

Jaha, där var det över. Som sagt, surt att tappa 4-2 och sen inte kunna ta bonuspoängen heller. Tycker sett till OT att HV var mer värda den än BIF, men sånt är livet.

Men en sak som jag och min fru snackade om under matchen och som känns jävligt bra är att vi har en känsla av att “gamla” HV är tillbaka. Jag känner mig inte orolig längre på samma sätt som innan. Inte ens när HV hamnar i underläge. Man spelar med ett helt annat självförtroende och trygghet än under tidigare och det tillskriver jag de nya tränarna. Är det någon mer som känner likadant?