Omgång 41: HV71 - Djurgårdens IF

[size=150]HV71 - Djurgårdens IF[/size]

HV71 spelar hemma mot Djurgården på tisdagskvällen.
Ett HV som kommer från 3 raka segrar och det skulle
sitta fint med en 3 poängare mot DIF.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Verkar oklart om Strandberg och Josefsson är spelklara i DIF. Utan dessa två så måste vi slå djurgården. Det är två nyckelspelare verkligen

Känns konstigt att gå in i en match med en positiv känsla… :sunglasses:

Blir en riktig nyckelomgång, detta. Många av våra direkta bottenkonkurrenter möter topplag & vi ställs mot laget på platsen ovan. Vid vinst blandar vi EVENTUELLT in DIF i bottenstriden & skapar oss samtidigt EVENTUELLT ett glapp ner till kvalplatserna :confused: :confused:

Är det någon som sett någon träning på slutet som kan säga något om hur det sett ut.
Spelar Törngren fortfarande back?
Kör Wennlund för fullt?
Hur ser Önnerud ut? I vilken omgivning är han nu?
Fröberg/Svampen, Hur ser de ut efter Beijer äventyret?

Från intervjun med Lillis igår:
Skadeläget i laget har ljusnat ytterligare under uppehållet och i dagsläget är det endast tre spelare som inte är tillgängliga.

– Johannes Kinnvall och Jesper Williamsson är borta en längre tid. Max Wennlund är med och tränar men inte redo ännu. Däremot är Christoffer Törngren spelklar igen och kommer att matchas in i laget, vilket är glädjande, meddelar ”Lillis”.

327 Tackar!
Spännd på att se vem som blir extra. Törngren lär väl få starta där. Är det ingen som sett vilka han fått leka med på reäning?

Jag gissar att han kommer ta tid från både Kokkonen och Sandberg. Det är lite synd att Törngren är så ojämn, ibland känns det som att han kan avgöra en match helt på egen hand, i nästa stund kan han vara osynlig i flera matcher.

Är illomäki frisk ifrån sjukdom och spelklar tills kvällens fight?

Hugo i mål. Hoppas han är bra.

Oj. Ovisst. Antingen gör han en bra match eller så rinner det i väg till Djurgårdens fördel. Räknar med några tv-räddningar, men tre poäng tar jag inte för givet.

Känner samma. Grym höstanivå, men det finns djupa dalar med.

Strandberg med från start idag i dif. Fan. Han är livsfarlig.

Alnefelt har bara fått stå 1 enda av sina 14 matcher mot något av de andra fyra bottenlagen.

Gunnarsson har stått 10 av sina 24 matcher mot något av de andra 4 bottenlagen.

Det är främsta orsaken till att Gunnarsson har relativt “fler vinster” , ser man till räddningsprocent är Hugo ändå aningen bättre trots fler svåra matcher.

Personligen tycker jag Hugo sett bättre ut i år och att Gunnarsson i år släppt många enkla - tex förra matchen.

Markus Svensson dock allra bäst - såg ut som en världsmålvakt under sitt korta inhopp !

Helvete va nervöst… sååå viktig match.

Ryslig match ikväll, oerhört viktigt med vinst ikväll!!! Kämpa håve!! Kämpa!!!

Varje match känns som ödesmatch nu…

Gå gå gå :exclamation:

Idag gör Stoa äntligen mål…

Annars vill jag se intensitet, oavsett vem som gör första målet.
Då tror jag vi tar det…/

Fan känns darrigt i starten.