Omgång 41: HV71 - Malmö IF

Hoppet lever

1 gillning

Grymt bra match av hv hittils. Försvaret ser avsevärt bättre ut.

1 gillning

Tycker man räknar in sig betydligt bättre i egen zon än tidigare.
Åsså trampar man på mer.
Lovande.

2 gillningar

HåååååVeeee HV71!!! :beers:

4 gillningar

Mycket förtroendeingivande 20 första minuter.
Varför skeppades inte tränarna tidigare?
Ser en avsevärd skillnad i HV71s sätt att spela.
Syns en tydlig skillnad defensivt.
Bödker ser markant bättre ut senaste 3 matcherna.

1 gillning

Tyckte starten var bra. Gillade att man tog burskydd i rätt lägen för att invänta forwards, istället för att bara tänka framåt.

Sen såg vi några tacklingar där i början. Fler såna tack. De är en del av spelet och HV MÅSTE bli tyngre i båda zonerna.

Sen jämnar spelet ut sig. Förutom målen är det jämt skägg. Kanske t.o.m ett litet övertag för Malmö.

Jag är inte helt övertygad.

Otroligt viktigt om HV kan vinna denna. Skiter fullständigt i hur det går för Brynäs. Allt talar för kval. Men en seger skulle innebära ett stort trendbrott inför det som komma skall. Vill skriva en massa saker egentligen, men vill inte jinxa något så förhoppningsvis kan vi summera de grejer jag vill och hoppas på efter match :smiley:

3 gillningar

Fokus på att HV lyfter sitt spel då vinner man ett kval. Bonus om Brynäs skiter ner sig totalt sista 10 matcherna.

3 gillningar

Jag tycker definitivt att Martinsson har spelat upp sig de senaste matcherna. Mycket tryggare och resolutare i sitt spel. Passningarna sitter bättre och bättre på bladet.

10 gillningar

Bra period av HV.

Egentligen vill jag stänga av nu och bara kolla slutresultatet. Någon skrev om mjukglasspsyke, och jag har äntligen hittat min diagnos.

Längtar efter att få uppleva hockeymatcher utan kniven mot strupen känsla. Kommer det bli så nån gång i framtiden tror ni?

2 gillningar

Martinsson utmärker sig inte negativt alls längre, snarare att han börjar komma in i det riktigt bra. Enkelt att extrapolera tidigare prestation på vad de gör nu.

2 gillningar

Exakt så. Där verkar Lindbom i alla fall ha rätt inställning med tanke på snacket efter förra matchen.

Håller med.
Katastrof första perren mot Timrå första matchen.
Sen 2 bra perioder följt av säsongens bästa insats förra matchen mot Timrå.
Bra 1a perre här med.
Oerhört viktigt om Martinsson kan fortsätta såhär.

När Andrae gjorde sitt mål kom 2 Hv-spelare från var sitt håll inåkande och skymde.

Precis som jag såg Boston avgöra en match i NHL nyligen - och som jag tidigare skrev om i en match-tråd.

(Boston som ligger i toppen i NHL just nu.)

Bra , fortsätt så :slight_smile:

1 gillning

Håller med har gjort 6 raka bra perioder nu.
Även Kaski och Bödker har steppat upp senaste matcherna.

1 gillning

Åkte M.Sylvegård runt nyss och sjöng på ”Vi är störst, vi är bäst”?

Alla människor föds HV71are.
Blir utfallet något annat tyder det på en dålig uppfostran :wink:

2 gillningar

Kom igen nu HV. Ta tag i spelet.

Sämre start på andra. Vi behöver lite jinxar från Papa Emeritus om detta ska hålla hela vägen.

Jaha…