Omgång 41: Linköping HC - HV71

[size=150]Linköping HC - HV71[/size]

Ny match i SHL för HV71 nu mot LHC. Efter
förlusten mot RBK så skulle en seger mot silver
sitta fint.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Jag aldrig lägger nån särskild värdering i människors sexualitet, och anser att det ibland kan behövas en diskussion om hur vi beter oss mot varandra.
Däremot har jag problem med pride-rörelsen som åtminstone i Sverige är kapad av identitets-extremister på vänsterkanten.
Borde inte SHL fokusera på att t.ex sätta bra regelverk och utbilda domare istället för att politisera ligan?

Nog om det.

Ikväll vill jag se lite jävlar anamma i laget! Det är trots allt Silver som vi möter.
Ikväll måste ledarna kliva fram, oavsett var i hierarkin de finns…

Ta dom!

Instämmer!

Lill-Svampen på läktaren. Petad eller skadad? Tycker han borde gå före Ikonen och Johnson. Vill se ett taggat HV med tempo och pass på bladet så kan det gå bra. Men det blir tufft…

Oerhört tråkigt att Svampen inte fått något förtroende i år. En spelare som jag verkligen gillar, och vi alla vet vad han går för i ett slutspel!

Förvisso men i ärlighetens namn är Svampen en stor besvikelse denna säsong.

Klart det tar tid att komma tillbaka från sjukdom, det han behöver är massvis med speltid samt lite självförtroende.

Absolut jag är helt med på ditt resonemang. Oerhört glädjande att han kunnat fortsätta spela hockey överhuvudtaget. Men just nu är det verkligen gränsfall om han platsar.

Allas lika värde är inte politik. Det är en självklarhet.

Helt rätt av SHL. För idrotten generellt direkt nödvändigt.

Sur känsla i magen inför den här matchen. Snälla HV, bara kör över Silverköping så den här gråa lördagen får lite guldkant i alla fall.

vinst idag är ett måste annars är topp 6 helt borta, om vi ska ha en chans på topp 6 måste vi vinna idag.

Haha… ikväll ser domarna ut som de clowner de är… :laughing:

chaos i hv försvaret fortfarande

Ja jisses…

Jaha där var matchen över nu rasar vi ihop igen

Helt galet bra. Nästan så man får rysningar. 7 minuter orkade dom.

Om man inte har lyckats göra mål i SHL så ska man möta Hv71!

Vi är inte påkopplade idag heller! Tycker Andersson, Thörnberg och Sandin funkade bra innan Thörna var borta.
Men som vanligt sätter man inte ihop det som har fungerat! Har Lillis samma minne som en guldfisk tro?

Katastrof inledning igen.
Ni som klagat på Almqvist skott har ni sett Emil Johanssons skott? Linköping är hetare i alla zoner.

HV vill inte ens spela hockey…så värdelösa ni är

som sagt hv vill inte spela nu lägger jag ner

Som sagt! Har man inte gjort mål tidigare så ska man möta Hv71!!

Vi slänger in puck i offensiven som vi gjort när vi har varit kass.
När vi har spelat bra så har vi transporterat in pucken.