Omgång 41: Örebro HK - HV71

Du menar dom från egen zon diagonalt ut i mittzon?
Jag vet inte. Men Thörna är bra på dom!

Ulla ser piggare ut än vanligt eller är det bara Örebro spelarna som fortfarande är sjuka.

Ja varför inte låta han stå lite mer. Tror han är minst pw kvalitet plus vi ska ha kvar han nästa säsong

Tycker också Bengtsson gott kan få chansen i PP, han kan vara riktigt bra offensivt ibland när han spelar distinkt. Har ett ganska bra skott också har jag fått för mig bara att han inte får nyttja det så ofta. Bengtsson är en spelare som skulle kunna bli lite av en Önerud tror jag. Inte så kletig med pucken men desto mer distinkt och hård.

Stenlund tycker jag inte förtjänar kritik då han varje match är med och skapar chanser och har ofta nån assist med i protokollet efter en sämre start på säsongen. Tycker han är en av de bättre spelarna i HV just nu.

Figren å andra sidan verkar inte passa in i HV på nåt sätt känns det som. Tror mer på Wärn som visat fina händer ibland med riktigt fina mackor och även bra checking. Figren i PP hoppas jag vi slipper se igen tyvärr. inte för att va elak på nåt sätt men tycker inte man får ut nåt av honom där, Ser hellre Wärn Bengtsson eller även Sundh där.

Men framförallt så tycker jag att man ska gå tillbaka till framgångsreceptet förra säsongen. Spela kedjorna i PP. Låta Sundhs lina få lira PP från och till också så alla får chansen att visa sina offensiva kvaliteer. Vårat PP vart genast bättre sedan det implementerades förra året.

Tror det ger en fin konkurrenssituation. Sen låter man den kedjan som varit hetast senaste tiden få starta i PP.
Vad tror ni om det?

Jag tycker Ullström haft klart mycket bättre intentioner idag än senast jag såg honom. Nu börjar skitperioden…

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Vilken tavla :smiley:

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
AAAAAAAAAAAAAAAA :smiley: :smiley:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA BENGAN :smiley:

Snygg fotparad av Brännan.

Tycker oxå att Åhman gör det bra men som alltid så är det lätt att berömma en målvakt när laget spelar bra och tvärtom. Laget HV är bättre idag och ger Åhman möjlighet att vara bra. Sedan är det skönt att julen är över för Örebro är inget att hänga i granen precis :open_mouth:

synd på det fina skottet av Persson…

Ja, det va nääääraa Persson…

Örebro hafsar sig fram till ett litet övertag i spelet…

Om Åhman får stå,
då blir det så,
att vi vinner period två!

Du kan ha rätt,
bara han håller tätt,
så vinner vi lätt :smiley:

bra fart i PP

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Haha…han är inte bra Kiperääääneläjnen eller vad nu målisen heter :laughing:

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :smiley: