Omgång 41: Örebro HK - HV71

[size=150]Örebro HK - HV71[/size]

Örebro borta väntar för HV71 på tisdagskvällen. Det skulle
sitta fint med en tre poängare igen i den jämna tabellen.
På backsidan ser det tyvärr ut som vanligt, när en kommer
tillbaka (Persson) så försvinner en (Jaakola) i två veckor c:a.

jnytt.se/article/nytt-baksl … -tillbaka/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

En match som kan gå hur dom helst.
Tyvärr så är Hv fågel eller fisk denna säsong och när man tror de är på G så hamnar man på ruta 1 igen.
Sen när man är rädd för en torsk så kommer de ut som om inget lag skulle kunna rå på dem.

Blir inte klok på detta lag denna säsong och förstår inte vad det beror på. Men att kasta om i kedjorna match efter match som Lindbom gärna gör tror jag inte är melodin. Nu måste det bli kontinuitet i kedjorna om laget ska ha en chans att lyfta tror jag. Inte lätt med alla skador men tycker Lindbom har ändrat om även när vi inte hade skador bland forwards o centrar för att hitta spelet utan att lyckats.
Tycker egentligen ingen kedja är 100!

Tedenby och Thörnberg skulle jag hellre vilja se med Anton Bengtsson än med Stenlund för just Stenlund är långtifrån den Stenlund vi såg ifjol. Tycker Bengtsson är vår bästa center just nu och bör få kliva uppåt i kedjorna.

Hoppas Åhman får kliva in i buren så P-W får lite väl behövlig vila!

Så du föreslår kontinuitet i kedjorna om vi ska kunna lyfta, men vill ändå ändra? :slight_smile:

Ja det vill jag för att ingen kedja har funkat så därför ändra en gång för alla och köra på det!
Varje match är den ena o den andra kedja olik så att ändra om till denna match o sen köra på dessa är min melodi.
Därav min tanke med kontinuitet från start denna match!

Nu vill jag se Wärn tillbaka in istället för Figren från start, även i pp.

Örebro, det måste ändå vara det lag vi spelat säsongens två sämsta matcher mot + en riktigt bra.
De har tyvärr alla sina spelare tillgängliga igen efter sin magsjukeepidemi och Jonatan Andersson gör comeback. De jagar poäng för att inte hamna under strecket och är nog väldigt revanschsugna efter fyra raka förluster, varav två hemma.

Jag hoppas vi får se ett HV som likt bortamatcherna mot Malmö och Djurgården spelar enkelt i egen zon och vårdar pucken i anfallszon istället för att försöka vara kreativa och tappa puck på blå. Jag vet att det är uttjatat men tålamod är nyckeln till att vinna över Örebro ikväll.

Förhoppningsvis har magsjukeepidemien I ÖHK tagit lite kraft och ork från spelarna, så vi kan gå ifrån I tredje, när vi brukar vara som bäst.

Åhman vaktar kassen. Ingen press, Adam, du är bara min och många andras val av förstekeeper :smiley:

Sitt livs chans perfekt läge att komma in! Kul. Dessutom välbehövlig vila för PW.

Viktigt!!!

jaa otroligt viktigt

onödigt men va fan han föll väldigt enkelt

Döende svanen delux :sunglasses:

Jag vill se Bengtsson i PP!

Åhman känns trygg och säker, en Söderström kopia

Jag håller med! Gjordt en mkt bra säsong hittills

Ja, känns väldigt placeringssäker, inga yviga rörelser, gäller bara att backarna får bort eventuella returer.

Sweat och Ullström med bra intentioner också, GÖTT!

Varför dessa passningar ut i tomma intet :question:

Passningarna sitter på bladet…njaaaaaa :laughing: :laughing: