Riktigt dålig match offensivt, väldigt få och farliga avslut. Skönt att vi hade lite flyt och en gigant i mål idag. 3 viktiga poäng.
Nya tag på Torsdag och då hoppas jag vi orkar spela lite offensiv hockey och framförallt få stopp i spelet i egen zon som var bedrövligt idag. Blir totalt utspelade där i tredje.
Offensiven är bedrövlig och ber om nyförvärv. Samtidigt varför kör man inte sweat ejdsell Engwall i pp? Åhman håller nollan så låt han spela mer nu. Pw är ingen slutspels målvakt och om vi nu är så fattiga att vi inte kan värva något så gå all in på Åhman där finns potential tillskillnad från pw som är så sjukt lik Daniel Larsson…Skit bra vissa matcher men ganska kass i andra matcher
Jag stör mig lite på att när det är 20-30 sekunder kvar på PP så kommer Zanetti & c:o som tredje “PP-formation”. Varför kör de inte första formationen en gång till som alla andra lag som gör allt för att vinna.
Nu ska vi inte dra för stora växlar av en endaste match där vi gått segrande ur med 3 pinnar.
Matchen var väl ett sömnpiller utan dess like. Ett Örebro som är lika iskalla som min frysbox i källaren. De har tappat konceptet helt. HV71 blandade och gav som vanligt. Uselt PP och en del idiotiska misstag. Åhman var helt klart bäste spelaren ikväll. Dock vill vi se honom i fler matcher, mot hårdare motstånd innan vi höjer honom till skyarna.
Nja, inget märkvärdigt ikväll. Tråkig match som aldrig kom igång. Båda lagen ser hellre ut att vilja vila sig i form än att träna. Vissa intentioner hos Tedenby som blixtrade till i bland. Han har ju dock inga lekkamrater kvar som kan förvalta hans briljanta uppspel och passningar. Hade Tedenby haft bättre spelare på i sin kedja så hade det vart den kedjan som producerat mest i HV71.
Annars var det knappt betyget godkänt hos de andra.
5 puckar: -
4 puckar: -
3 puckar: Tedenby och Åhman
2 puckar: -
1 puck: 90% av laget
0 puckar: Ullström, Thörnberg mfl.
Din analys av matchen måste nog anses ligga i “LHC-klass”. Min analys är diametralt motsatt: Ullström såg piggare ut än på länge. Tedenfart var sämre än vanligt. I PP gick pucken fortare än den brukar med bra pass på bladen och rätt bra lägen för mål. Lite mer killer instinkt kan eftersökas men egentligen säger jag bara det för att det inte blev utdelning.
Jag håller dock med om att Örebro var dåliga och att det hjälpte oss att se bra ut. Åhmutliga mannen gjorde det väl, trots svagt spel i tredje. Samtidigt gick ju örebro för det så det får anses som OK att man kommer undan med en nolla i röfven.
Jag tycker Sundh och Bengan har klivit upp de senaste 5-10 matcherna och börja likna hur de skall se ut. Några behöver höja sig mer. Wärn bra i början av matchen men blev lite osynligare mot slutet, oklart om han fick mindre istid eller så?
Sweatt syns ibland. Kuggar väl inte riktigt i.
Brännan va bättre än på länge, fick lira PP vilket gjorde att vi fick kyla längs blå. Han gjorde dock ett par junis-missar i egen zon och var inte lika stark över pucken som man kan hoppas.
JP-femman:
5: Adam Åhman (-)
4: Anton Bengtsson (1+0)
3: Stefan Elliott (0+2)
2: Christoffer Persson (0+1)
1: Oscar Sundh (0+1)
Matchens lirare: Örebro: Victor Bartley, back. NHL-meriterade Bartley spelade mycket och tog många avslut. Inte inne på något mål bakåt. HV71: Adam Åhman, målvakt. Hållen nolla i den andra SHL-starten. Det säger det mesta. Såg tät och trygg ut i de flesta situationerna.