Omgång 41: Södertälje SK - HV71

[size=150]Södertälje SK - HV71[/size]

HV71 möter Södertälje på onsdagskvällen på
bortaplan.I senaste matchen blev det seger
mot BIK, så hoppas HV fortsätter på vinnarspåret.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Jag och en HV-kompis från 08-området ska dit!
Hoppas på hyfsat publikdrag.

Bra fart och intensitet på veckans träningar. Ullström, Önerud, Wikström saknas liksom Nybeck, annars är alla fit for fight. Kul att se Powell på träningarna. Han pratar, visar och instruerar sina kedjepolare och styr upp sitt powerplay. Riktigt drivande. Det samma kan man inte säga om Netterberg. Killen har ju både skills, storlek, tyngd och skott men saknar en stor portion “jävlar anamma”, tyvärr. Under veckan har man tränat med följande formationer:

Gunnarsson, Larsson

Torp, Söderberg
Ytterell, Billins
Andrae, Sjöholm
Bertov, Norbe

Törngren, Powell, Forsberg
Huhtala, Vesel, Matson
Lindbäck, Davidsson, Davidsson
Kokkonen, Wennlund, Netterberg

Håller helt med angående Netterberg på de träningar jag sett. Då har han inte verkat vilja vara med någon gång.

Upp till bevis för de som ligger på gränsen. Kokkonen, Netterberg och Thörngren är väl framförallt de som måste upp om det ska bli någon mer istid när Kelleher och Hunter ska in.

Södertälje har en darrig målvakt av det jag sett men vi vet hur motståndarmålvakter kan bomma igen.

Törngren i första…… tur för 1 match sen kör kelleher eller hunter ta den platsen. Sista chansen för Törngren, Netterberg och Kokkonen vem av dessa som kommer vara kvar när hunter, kelleher och förhoppningsvis Ulla ska in framöver

Sista chansen? Den chansen rök nog för x antal matcher sedan… Nu verkar ju Önerud vara närmare spel än vad vi trott så förutsatt det inte blir några nya skador så är väl sannolikheten för att Törngren, Kokkonen och Netterberg är utanför laget inom loppet av ett par veckor ungefär 99,99999 procent.

När jag ser formationerna ovan så känns det verkligen att vi behöver nyförvärven och lite tillfrisknande.
Det hade varit kul att se vad som hänt om man startadematchen på tre femmor för att stänga matchen tidigt. Och då gett Wennlund en chans som vinge påTörngrens plats. Jag tycker Wennlund varit riktigt bra på slutet och det är lite synd om han skall dras med Netterberg/Kokkonen

Ops :frowning:

Men helvete

Almtuna startat bra mot MODO iaf…0-2

Ja ha Ja :imp:

André har fått mycket stryk senaste matcherna. Motståndarna kommer gå stenhårt på honom i slutspelet.

Ytterell prickar täck bra.

Jävligt inneffektivt… Å ytterell inte bra. Andrae verkar ha klivit av. Det känns icke bra.

Det är bara en halv perre, målen kommer att komma. Men att Andrae har gått av är illavarslande.

Vilka lägen de bjuder på

#4 tillbaka

Dax för powellplay