Omgång 41: Södertälje SK - HV71

Kan verkligen inte förstå att han går före Norbe, samma gäller Ytterell

Bertov är inte bra. Som de flesta. Davidssons och Måns, samt Matson åker iaf skridskor, men resten är inte med. Risk för skador!

Ska aj bp. 4-3

Han har ju redan ramlat? Va ska torp göra? Gå upp i rök?

HUR ska Torp kunna stanna när SSK-spelaren är i luften? Han ligger ju lodrätt längs med sargen?

Pinsam domare!!

Hur åker Söderberg ut där?

Vilka jävla pajasar till domare!

Ja, fattar inte heller det. Nåt jävla mottagaransvar måste det ju vara

Samma som tacklingarna mot Vesel och Andrae men där blev inget

Herrejösses. Så här har ju SSK spelat hela matchen. Som tacklingen på Vesel. Nu är deras kille låg men då åker HV ut. Vad är det för jäkla nivå. Fy fan. Med det vårdslösa spel man tillåtit innan.
Nu tog de i alla fall en till från SSK. Men man blir fan rädd för nya skador…

Det är konsekvensen som avgör straffet. Inte situationen.
Det är alltså hit vi har kommit. Sjukt.

han snubblar ju innan så allt blir ju olyckligt…

Det enda den situationen borde ha slutat med är 2min fighting på SSK nr81. Ingen annan gör något regelbrott där.

Men vilken konsekvens? Det är ju Torp som tacklar. Söderberg blir ju bara påhoppad! Helt oskyldig. Ändå åker han ut. Jävla idiotdomare.

Kör inte Bertov utan halsskydd? Syntes ju riktigt tydligt när de gruffade vid utvisningen.
En i Nittorp fick lämna isen redan i första perioden med personligt matchstraff häromveckan.

Tycker det är klasskillnad mellan ssk och hv. Hv äger ju ssk, men de har ett jävla igelkottförsvar.

Ah. Hände så mycket där så jag hängde inte med. Jag menade situationen med Torp.
Men att domarna är idiotier så jag allt som oftast med om… :slight_smile:

Edit: Jag kollade igen nu. Det är verkligen horribelt.
Söderberg rör ju inte ssk:aren.
Min poäng var iallafall att hade sskaren stått upp, alternativt rest sig direkt hade bedömning blivit annorlunda.

förstår inte riktigt tanken med att gå runt på 8 backar…

Norbe har väl inte spelat?

Curling är mer intensivt än såhär :wink: