Sälj Engsund till Luleå och lägg pengarna på en forward innan fönstret stänger. Bara massa win på det.
Tycker ju sett över två säsonger att Borgy och AP är de som haft bäst stäm. Hade nog hellre behållt dem två men flyttat ut Borgy på en vinge.
Förslag på “kul” tippning. Hur många baklängesmål är Tikka inne på idag?
Jag tippar på 2 av 4.
Håller med de som ifrågasätter Sjöholm och Engsund i uppställningen. Det känns inte som att så värst mycket stämt för dem denna säsongen men de får ändå chans på chans.
På förhand en rätt hopplös match. Allt över 0 poäng ikväll är en vinst.
Kör så det ryker.
Han har en master i analys och statistik och var ett bra namn inom finans när han höll på med de.
Ska ha gjort väldigt mycket bra i Malmö vad man hört.
Hade ju hoppats att tränarteamet vågade lite mer än att bara stoppa in Fransson i backsidan.
Ytters tveksamt till Engsund och Sjöholm som haft problem i puckspelet hela säsongen.
Tycker inte att Alnefelt och Glifford har spelat tillräckligt bra för att Dichow ska bli helt åsidosatt.
Fy fan vad Malmö kommer tracka HV om vi åker ut efter att ha snott deras personal… nä det får inte hända att dom får den skadeglädjen
Undrar om de är lika dryga som Malmö FF?…
3 av 3.
Här håller jag inte med. Tycker ofta man ser när de åker runt och försöker skapa tryck att Borgy och AP är osynkade med varandra. Louto Fisken och AP kan bli bra tror jag Fisken och AP hockey IQ och louto murbräcka. Borgy och Ang blir spännande också. Ang åker runt med pucken några varv sen serverar Borgstöm som pangar in den. Skulle kunna bli bra. Iallafall i teorin
Det enda man har att se fram emot nuförtiden - speluppehållen - är över.
Timrå ligger sist i formtabellen senaste 5 matcherna = de ändrar på det ikväll.
9kr tillbaka per satsad 10:a på hemmavinst ikväll. HV har inget att komma med. Inget.
All in för Tikka säger jag. Satsar allt.
Tänk att man inte fatta när Nubben sa att Tikka skulle bli en publikfavorit att det var för motståndarnas publik
Nej, svårt de där. Forumet fattar nada. Ingen är cynisk. Vi förutser aldrig
Saker jag hellre ser än den här matchen:
Medvetslös hund
Bert Karlssons ändalykt
Vattenläcka i taket
0-3 Tikka 1+1 ![]()
Tikka gör 3.
Fått order om att parkera framför kassen.
Alla målen blir sk finska rövvallare.
Svårt idag och skulle bli förvånad om vi vinner. Då behöver nog Glifford vara decembergrym och att vi sätter typ två i PP. Var väl i Timrå vändningen startade vid samma tidpunkt, lite tidigare, 2023 när Ortio rånade Timrå på segern?
Timrå har varit på semester i åtta dagar så får hoppas på att de bränt sig i solen och glömt bort hur man åker skridskor.
Nu när analytikern, nr 2, kommit fram till det självklara så hoppas jag på ett lite annat HV ikväll. Annars kanske vi ska ställa honom, analytiker nr 2, i båset? Analytiker nr 2 får väl skicka instruktioner till AB under matchen via Beech så AB vet vad han ska göra och säga till spelarna.
Jo fast förra året sa vi väl samma sak och vändningen kom aldrig mot Timrå
Tikka råkar ta Stakkes klubba och helt plötsligt har vi en ny Simon Höyä som sätter tre baljor i krysset i numerärt underläge från mittzon