Omgång 42: Brynäs IF - HV71

Jag fattar inte vad Sandberg gör på blå i PP…

Ska hv ha nån som helst chans i ett slutspel måste hult agera. Maken till ett sämre spel i pp har jag aldrig skådat

Finns absolut ingen som kan hålla i pucken i PP och göra nåt kreativt. Oj vad Christensen saknas.

Börjar tröttna rejält på Karalahtis loja spel. Kanske jag som överanalyserar allt han gör men för gud skull, TACKLA EN SPELARE!!

Du har så rätt Lux,Karalahti måste använda sina kilo på rätt sätt…åka runt och se loj ut vinner man inga matcher på.

Stolpar och Wesslau skiljer oss från förnedring :exclamation:

Snacka om vilken klasskillnad det är mellan lagen när det gäller att komma till farliga avslut. HV kommer knappt till avslut, medan BIF träffar stolpe, ribba och missar öppet mål samt att Wesslau står på huvudet.

Det är verkligen BIF mot Wesslau nu.

Svårt att se HV ens gå till semi med det här spelet. Och det verkar ju inte vara nåt nyförvärv på väg in heller.

Nicht Gut! Punkt - Ende!

Wesslau håller HV kvar och är grym ikväll. Skrev fel och han ska ju sparkas enligt vissa :unamused:

Vad har hänt med Hvs anfallspel? Vi skapar knappt några farligheter på 60min.
Det ser segt ut, är de hårt tränade eller är vi i en sån svacka?

Känns oroväckande att två bottenlag spelar jämnt och idag blir vi spelmässigt överkörda!
Tackar Wesslau för minst 1p idag utan hans spel idag kunde det runnit iväg rejält!

Nyförvärv måste komma!

rädd för Sweatt ni förlängningen kan bli Sweattigt för hv spelarna :wink:

Sorry var tvungen

HV går inte ens för det. Förlitar sig på att Wesslau ska ta ytterligare en poäng till HV… Frågan är ju bara vem som skulle kunna hänga en straff om det nu går till det…

Köp en lott!!! :smiley:

Anton :smiley: :smiley: och hackkycklingen Campoli :smiley::smiley:

Oförtjänt men FAN va Gött :mrgreen:

NIX :slight_smile:

:smiley: :smiley:

Oj vad oförtjänt detta va men desto skönare smakar segern!

Tack Wesslau och Bengtsson som fortsätter producera.

1 mål bakåt på 2 matcher är visserligen ett fall framåt och kanske är det just det som är prio 1 för AJ just nu då försvaret sett darrigt ut innan.

Fan jag bara satt och skrek MEN SKJUT DÅ FÖR FAAAAAN! för läget kändes överspelat - och då - PANG MÅL och 2p!

Tack Wesslau och Bengtsson för 2p. Wesslau matchens bästa spelare i båda lagen. Hade aldrig blivit ens 1p om det inte varit för honom. Skönt att åtminstone han har tagit sig ur svackan!

F ö var det enda glädjeämnet (utöver 2p) spelet i BP. Det var riktigt bra stundtals och inga insläppta ikväll.

Mörker över skadan på Törngren, PP, och spelet i 2:a och 3:e.

Det är MYCKET som måste bli MYCKET bättre om det ska bli nåt mer än kvartsfinal i år…

Det känns som frihetsgraderna i HVs anfallsspel har minskat. Spelare som Christensen och Fiala saknas nog och också en sådan som Mackan. Det är helt enkelt färre nu som kan steppa upp ochha en bra dag.

Jag undrar vilka spelare Laine och Tedenby behöver bredvid sig för att spela på sina max.

Förbaskat skönt att ta 2 viktiga poäng i en av säsongens tråkigaste match, tack Bengtsson och stolparna och Wesslau och dåliga Brynäs spelare.
Hur gick det med Törngren egentligen ?

Positivt idag BP och WESSLAN! Idag visade han sin bästa sida, tänk om han kunde minimera de där misstagen, vilken målvakt han skulle vara!

Det defensiva är väl okej men i ärlighetens namn så kunde vi släppt 3-4 puckar idag och då hade vi inte varit så nöjda.

Det offensiva var ju katastrof, varför skjuter vi inte då vi har läge och varför går pucken som i slowmotion i pp och varför ska 8 lägga upp spelet? Han ska stå på blå och skjuta direkt skott om något och varför ska man ta sådan tid på sig i uppspelet då man märker att BIF checkar stenhårt i bp???

Idag tackar jag ödmjukast för 2 p och hoppas att inte TÖRNGREN är allvarligt skadad!

Vi behöver klart konkourrens på forwardssidan för de har tappat sedan fiala och nilsson försvann och att Melin är kvar i jkpg före ahl är också skumt. Visst melin har inte varit bra senaste tiden men han kan omöjligvis vara så mycket sämre än ahl att han inte får spela.