Omgång 42: HV71 - Luleå Hockey

HV71 vs Luleå hockey


image image

Siffror. Jävla siffror.
Oavsett var man ligger på spektrat dystopisk till euforisk angående vårt lags chanser att undvika kval så översköljs man just nu av siffror. Låt mig kasta fram några som florerat under veckan: 0, 45, 8, 70, 1.1, 087021680. Personer med ohälsosamt stort intresse av HV71 kan lätt bygga ihop en egen ingress med enbart de fem första siffrorna. De säger allt om sakernas tillstånd. När man väl gjort detta så kommer den sista sifferkombinationen väl till pass: telefonnumret till jourhavande medmänniska.

Siffrorna är inte med oss just nu. De jobbar emot oss. 11 är siffran som anger hur många omgångar det är kvar. 5 är siffran upp till lagen ovanför kvalstrecket. Det är även med hjälp av siffror vi fans beräknar och uttrycker chanserna att undvika kvalplatsen. Den chansen känns just nu som “en-på-miljonen”. Detta skrivs på “arabiska siffror” som 1/1000000. Ett mycket bättre sätt att skriva detta görs med egyptiska hieroglyfer, då tecknet för “en miljon” är “en känsla, en knäböjande man med armarna upp i luften”.

Känslor och siffror står ibland i motsats till varandra. Världen är dock sådan att hur man än vänder och vrider sig så har man alltid röfven bakåt och till slut så vinner siffror över känslor. Men den sortens torra och tråkiga sanningar kan man, för tillfället, arbeta bort medelst ölbärs eller att tondövt skråla med när laget gör entre på isen. För just där och då, spelar siffrorna ingen roll. Just där och då, tror jag alltid på vinst. Just där och då tror jag alltid på HV71.

Röfven framåt. Vinn!

Anton avhandlar

FORZA HV71!!

16 gillningar

Tar HV71 på sig skridskorna tar jag en öl idag till matchen

2 gillningar

Jag tror att vi kommer vända den här matchen. Åt vilket håll? Damn if I know.

Släkten är värst! Brännström dunkar in två mål! Dichow gör en kanonmatch! och Tendeby ramlar när han dribblar!

3 gillningar

Där är jag beredd att betta mitt hus.

2 gillningar

Ha, min automagiska youtube-feed skickar undermedvetna pikar från amygdala:

Detta är precis så jag ser HV just nu. Föreningen till vänster, jag till höger.

4 gillningar

Vi har två platser kvar till dagens match? Vem vill inte gå på match helt gratis samt träffa två av forumets hjältar?

3 gillningar

Kommer han undan med 10 vurpor på 10 min speltid? En i minuten. Jag tror helt ärligt att han sitter på rumpan i snitt minst en gång per byte.

1 gillning

Han om någon borde anamma dagens slogan: Röfven framåt.

2 gillningar

Hade vårt lag levererat som dessa trådstarter varje match.
Då hade laget legat i toppen på tabellen.
Bugar och bockar samt småskrattar om vartannat!!

4 gillningar

Nån som har koll på statistik, när vann vi senast mot Luleå?

24e november 2020 vann vi med 5-1 mot luleå i ett pandemi-tomt husqvarna garden. Det är den matchen vi ska ha på näthinnorna alltså.

3 gillningar

Kommer ihåg att jag trodde att det vände efter den matchen. Det gjorde det…inte…

Vad säger Lindblom här? Nån som har plus?

HV-tränarens målvaktsbesked: ”Det är läge” – Jönköpings-Posten (jp.se)

Har Lindblom insett att det är läge att byta målvakt nu? Ett halvår efter att alla andra insett det?

1 gillning

Vi kommer som vanligt bli fullständigt utspelade. Förhoppningsvis kan Dichow storspela. Men räcker det? Tror inte det.

Citat JP:
Johan Lindbom får frågan om det är läge att spela Dichow från start i torsdagens match.

Ja, Dichow är med igen, absolut, och det är läge för honom i morgon, säger HV-tränaren.

1 gillning

Fast det står också att laget inte var spikat på onsdagskvällen.

Man har ju nästan inget hopp om att de inte ska släppa in 4-5 mål. Men om dischow står på huvudet och alla cylindrar är tända så kan det gå ändå.

1 gillning

Idag vinner vi.

1 gillning

Dags att leverera nu! Kom igen nu och visa att ni brinner för hockeyn! Fire in the sky of lightening!
Inget att hålla tillbaka på. In och ha kul, kämpa och va kreativa. Hv vinner 5-2!

2 gillningar