Omgång 42: HV71 - Malmö Redhawks

Jodå, Blomman ska lirka med sin nycklar, prata, och visa film, tror inte HV tappar en poäng till…

1 gillning

Fast nu kan vi ha övertaget i kvalet eftersom vi förberett oss och andra laget är inställt på att inte kvala. Så sa man ju förra säsongen om Oskarshamn.

Högt till tak och snacka om det. Och sen vända stenar. Han har vänt alla stenar i Jönköpings län nu, men nu har han hittat fler i i Kalmar län. Här ska vändas stenar

1 gillning

Vi har ventilerat så många orsaker till att allt gått fel. Men missat det uppenbara:
Det är bögarnas fel.

2 gillningar

Lyft luren

4 gillningar

Förlåt, men de där byxorna väcker frågor

5 gillningar

Det är kuklinjen som gör att jag respekterar honom så jävla mycket.

5 gillningar

Tycker man kan ta bort blomman resten av säsongen. In med någon annan typ vem som.

Sen kan laget nu börja lägga focus på kval.

2 gillningar

Aldrig någonsin har en förening förtjänat åka ur mer än årets upplaga av HV71. Inte bara det här laget som är dunderjumbo i tabellen, utan hela den här otroligt missköta föreningen som lyckas med historiens högsta spelarbudget landa på en jumboplats.

5 gillningar

I’m out. Kommer ha bättre saker för mig än att följa HV:s öde. Jag har ändå en kvalificerad gissning på hur det ödet kommer att vara. Kämpa på här i forumet.

Ingen direkt nyhet. Så här har det sett ut senaste åren. Spelarna är ivriga och hämta ut lönen i båset.

Vinst och 2p till LHC. Skönt. Nu kanske dom börjar inse kvalet.

Lyft luren. Vi har ju ingen PLAN!

1 gillning

Word! De kommer bli att rycka på axlarna när de åker ut. Inte mer en så. De förtjänar inte vara i shl PUNKT!

3 gillningar

Varför inte se vad Timell kan göra åt det är fuskbygget?

1 gillning

Örebro MoDo eller lhc i ett kval mot Hv. Där slipper jag helst Modo faktiskt.

" Vi får riva hela kåken" säger han. Sen går han in och pillar på mensskyddet.

3 gillningar

Kan inte tänka mig att Blomman är huvudproblemet. HV har ju sparkat tränare på löpande band senaste säsongernoch inte har det blivit bättre när den nya kommit in. Är alla tränare som hamnar i HV dåliga i sig? Låter väldigt osannolikt. Tror mer på en sjuk kultur där spelare ”skämts bort” med losermentalitet, att det är ok att förlora och att det går att göra myteri så att tränaren blir sparkad när det känns för jobbigt att kämpa och prestera på isen.
Inga lätta grejer att ändra på.
Det som skulle behövas för att så sakteliga börja om och vända skutan tror jag är en klick framträdande egenfostrade spelare med HV-hjärtan som elefanter, som sätter personlig stolthet och heder i sitt uppdrag och som fostrar övriga i vad som gäller när man representerari HV.
Och moderklubbsspelare av den kalibern kommer ju liksom inte fram i parti och minut ens i väl fungerande klubbar…
Suck.

6 gillningar

LHC finns en chans mot med bra målis

Ligger nog mycket i det du säger. HVs “egna” spelare som AP Tedenby brännström osv är motsatsen till stomme att luta sig emot när det går tufft.

2 gillningar

Kul ändå att vi fick en studiomatch. Har ju inte hänt alltför ofta denna säsong.