Ohandlingsförmåga är ordet för dagen. Ett nytt och bättre ord än handlingsförlamning. Som en infektion sprider sig detta i föreningskroppen. Paralysen och celldöden sätter in. Den allsvenska bensågen kommer göra intåg, kapa lemmar, till höger och vänster och tvångsanpassa trupp och förening till en ny verklighet. Så ser den ut, framtiden.
För miraklens tid är förbi. Föreningens ohandlingsförmåga medför att ingen ny antibiotika uppfinns. Inga hockey-equivalenta Nobelpris kommer vinnas. Framtiden är pest, avlopp direkt ut på gatan, dysenteri, skörbjugg och allmän allsvensk misär. Allt till tonerna av Dirlanda.
Så låtom oss springa gatlopp till vår borg och återigen bevittna en tragedi i tre akter. Ingen huvudperson i sikte, enbart statister. Ohandlingsförmögna att ändra på manuset. Likstela i fem mot fem, ledda av en vaccinmotståndare med kvicksilver, blodiglar och vigvatten som enda motmedel mot den demonbesatta hockeykroppen.
Letar fram optimisten.
Vi har en enda chans ikväll.
Att Malmö kommer övertaggade och drar på sig ett par onödiga utvisningar OCH att PP helt plötsligt börjar överprestera igen.
In med Tikka i fjärde så har vi fyra lika svindyra kedjor! Den tredjekedjan hade varit andrakedja i väldigt många lag! Som de tränade idag i alla fall.
Synd att inte matchen spelas på papper istället för på is och utan coacher då hade vi varit ett topplag.
Petas Engsund nu, äntligen, så måste det ju bara innebära att han försvinner till Lule, eller?
Jaha vänner! Är vi redo för ännu en hemmamatch där Malmö skrinnar ut på isen och möts av 22 “ishockeyspelare” i HV-tröjor som redan på uppvärmningen står med sina bleka arslen i luften och vaselinet på värmning?
För inte kan väl den här helt betydelselösa matchen göra att HV vaknar och faktiskt spelar en bra i mer än fem minuter och visar att vi inte viker ner oss i vår hemmaborg?
Efter dagens rapport från värmningen så hittade jag en liten gnutta hopp.
Sen hoppas jag dom kör på sex backar, fattar verkligen inte varför man ska hålla på med sju backar…
Och hoppas verkligen att tikka får 0 minuter.
Om, jag säger OM det blir seger utan Engsund Tikka och Hansson, så måste det ju vara dem det beror på? AP var ju problemet innan när förlusterna duggade tätt då han kom tillbaka…