Omgång 42: HV71 - Växjö Lakers HC

Den är tagen

Växa in i kostymen killen bara 18år osv. Så jäkla typiskt svenskt helt ärligt. Nu är jag kanske bitter men helt ärligt efter Åhmans grymma match sist och tacken är bänken o spela PW som blandar och ger hela tiden.

Klagas mer på PW än på Brännström vid målet?.. Skärp er för i helvete.

HV har liksom inte riktigt koll på pucken. Det är ofta spelare tittar åt fel håll och därigenom missar att pucken är i deras närhet så att den istället går till en motståndare.

Fruktansvärt provocerande insats… Dominerar första utan att kunna utnyttja de på ett bra sätt bara för att falla ihop som ett korthus i andra. Vi måste hitta en målvakt, PW måste rädda fler puckar!

Vad sa Hult i pausen???

Tvåan är Brännströms helt och fullt men PW får inte släppa första, minst lika givet.

Dessa JÄVLA andraperioder…

Otäck scenförändring.

Brännström fick en avhyvling…välförtjänt!

Håller med föregående ser inte vad Pw gör för fel i denna match. Vi tokdomineradr första till Brännström slarvade i egen zon och fick ta en utvisning. Då fick Växjö lyfta fram positionerna och dessutom inleda andra i pp. Sen ger samme Brännström bort pucken i egen zon och Växjö gör 2-1. I min bok är det rätt uppenbart att PW inte har något med det att göra…

Vlh har allt. Vi håller på å tappa detta…

Enig. Oavsett så är det ju ren fakta att nästan varje match i Januari har PW gjort någon groda/match det håller inte punkt.

Det måste väl inte vara den ena eller den andra. Tycker det är svaga ingripanden av PW och uselt spel av Brännström.

Det missade jag. Av vem?

Av Rahm

Shit va dålig period

Sant. Men om man kollar en full omgång av SHL så är 70% av målen sånna som kallas för “tavlor” när PW släpper in dom.

Förvånad?

Tack för infon