Omgång 42: HV71 - Växjö Lakers HC

[size=150]HV71 - Växjö Lakers HC[/size]

HV71 är på vinnarspåret igen men hjälper det mot lillebror?
Växjö leder serien överlägset och ska HV vinna så måste
alla spela på topp. Av dom skadade spelarna så är det bara
Robin Figren som möjligen kan göra comeback mot Växjö.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Enligt uppgift så kommer PW vakta målet ikväll.

Är nog klokt att P-W vaktar målet ikväll trots Åhmans imponerade insats mot Örebro.
Åhman behöver nog matchas in i ett lagom tempo så man inte bryter ner honom.

Oavsett vem som står idag så krävs det att spelarna framför dem är på tårna och jobbar tillsammans i alla zoner.
Växjö lär ju inte vara nöjda sen vi möttes sist. Vill också se samma kedjor som senast mot Örebro men tveksam om Lindbom kör det med tanke på hur han kastar om match efter match. Tycker ändå det var ett stort steg framåt i alla kedjor. Nu mötte man ett blekt Örebro men tyckte mig ändå se något som man inte sett på hela säsongen.

Viktigt att vi håller oss på isen idag o inte drar på oss utvisningar.

Asså varför? Låt grabben få fortsätta snäääälla

Det tycker jag är helt fel om det stämmer. Åhman är i zonen och Pw är inte alls på topp just nu. Viktiga poäng står på spel.
Hetast ska spela oavsett om man är 18 eller 35. Oavsett vad det står på ryggen.

Katastrof och en feghet man känner igen från Lindbom om de stämmer.
Såg att nån tycker man skall matcha in Åhman försiktigt. Killen har stått 2 matcher. TVÅ! Tror inte de finns nån risk att knäcka honom, tvärtom tror jag han mår bra av att spela. Inte minst efter den matchen han gjorde senast.

hv71.se/play/video/21261599

PW står och Wärn är tveksam till start, Figren ska testa på värmningen

Bara hålla tummarna för att PW studsar tillbaka.

En sak att han verkar vara en skön kille. Men att ledarstaben och många PW-fans helt ser mellan fingrarna när det gäller hans form och statistik är för mig en gåta.

Likt en slantsingling vinner han ju i regel varannan. Hoppas myntet hamnar på rätt sida i kväll.

Väldigt trist att man inte låter Åhman stå. Jag förstår att man vill ta det i lugn takt med honom, att han ska få utvecklas i egen fart osv. Men kan det verkligen sätta stopp för att lira en match till när är så het?

Idag blir det nog tajt…

Kom igen, HV!

Seriöst Lindbom?

Här har man en het målvakt med över 96% i räddningar 2/2 vinster 1/2 nollor. Vad gör man då?

Jo man tittar vad det står på tröjan. Lindbom har nu försökt spela igång PW i tre säsonger, det har väll funkat sådär. Söderström var tvungen att vara bäst i serien för att peta PW ifjol.

Normalt när jag klagar på Lindboms coachning så vinner HV. Så hoppas det håller idag med.

Helt jävla obegripligt att inte spela Åhman. Wärn å figren även borta. Blir otroligt tufft detta…

PW???

Bra start…måste bli mål!

Bra start!

Synd att vi är så inneffektiva

Gillar kedjan med Ullström Sweatt och Bengtsson!

Lite synd om Åhman som gjorde en mycket bra match senast mot Örebro.
Märkligt val helt klart och Åhman är utomordentligt vältränad(det vet jag) och definitivt
kapabel att vakta många matcher.

Jaaaaaaaaaaaaaa!!!

Svetten!!!