Omgång 42: Luleå hockey - HV71

Luleå hockey vs HV71


imageimage

“Hitta lösningar ihop.”

Jag gillar den meningen. Den är inte revolutionerande. Den är inte väsensskild i andemening jämfört det som yttrats av tidigare tränare. Men Pelle G säger det lite bättre, med lite mer inlevelse, med lite mer förtroende. Det kanske räcker så? Det kanske inte behövs så mycket mer?

Lägg till detta, den passion som f.d. klubbdirektören visade i direktsändning. En passion som jag är säker på att Pelle G också har. Den är lite mer trovärdig än tidigare trojkas, Charles till trots. Lägg till detta ett antal små detaljer i hur man spelare, och många bäckar små… etc. yada yada.

Men nu förekommer jag verkligheten. Den bistra verklighet där vi åker upp till mer mörker än vad som är bra för mänskligheten, för att med all sannolikhet ytterligare skruvar ner dimmern till ljuskällan som representerar vår SHL-framtid. Mörker. Mörkermän, stålmän, Bulan, Skuggan, LG, Jarmo “galen som vanligt” Myllys, Per Ledin. Ledda. Vår Ledda. Vem håller han på en dag som denna?

Nu skall matchen spelas, säger ni. Det blir roligt, säger ni. Det är förbannad ångest säger jag. Hoppets unkna avloppslukt gör sig påmind. Det fladdrar i näsborrarna. Man frustar. Men man hoppas. Man hoppas att man inte hoppas förgäves. Hoppet har fler lager än Ledda när han åker skoter. Ledda. Ett konungarike för en Ledda.

KÖÖÖÖR, BAR’ KÖÖÖÖÖÖÖR!

Pelle predikar

FORZA HV71!!

16 gillningar

Jag har ju redan gett upp, men man skojar inte bort värdet av att vinna denna match…

1 gillning

Man skojar inte bort Diabolics matchtrådar.

3 gillningar

Man skojar inte bort ölbärs till matchen imorgon.

4 gillningar

Luleå borta. Spela för 0-0 och hoppas på straffvinst. Tråkhockey tack.

6 gillningar

Ikväll vill jag se alla spela defensiv hockey som Victor Sjöholm, skjuta lika hårt som Kaski, vara lika luriga i offensiven som vi vet att Teden kan vara och lika effektiva som Foppa var i sjätte finalmatchen mot Björklöven förra året.

Då har vi en chans.

2 gillningar

Defense first som Pelle.G säger!

1 gillning

3 poäng ikväll!

Smaski från Kaski snälla :pray: :palms_up_together:

hoppas vi kan kopiera iko’s succérecept och vinna med 5-0 vi med :smiley:

2 gillningar

Håller med, får vi poäng med oss hem är det toppen.
Hoppas man spelar efter sina resurser och tar tillvara på de lägen som uppstår (PP, omställningar etc.) och undvik utvisningar. Om så, har vi god chans.

2 gillningar

Snacka om att vi sätter press på Brynäs vid en trea idag. Ett poäng efter, dock med en match mer spelad, när vi går in i uppehållet. Med tanke på att vi låg nästan 10 poäng bakom bara för några matcher sedan, sitter Brynäs allt annat än säkert.

1 gillning

Förstalinan kommer gå knackigt ikväll så varför inte slänga in Foppa där så tar Önerud hans plats.

Det borde nästan bli Foppa på Andrés plats. Blir intressant att isåfall se vad han kan uträtta med Miele och Shore. Boedker, Matson, Önerud blir då en riktigt bra defensiv lina, vilket kommer behövas ikväll speciellt vid defensiva zonstarter.

1 gillning

Är de ikväll vi slår Luleå? Eller är dom fortsatt omöjliga för oss? Gäller att ortio kliver upp som senaste matcherna. Helst inte släppa mer en 1. För tror inte vi gör så många.
Fan vad jag hoppas på 3 poäng. Men man blir väl besviken i vanlig ordning.

1 gillning

Man gör nog inte några större rokader. På träningen igår tog Lindbäck Andrés plats och Önerud tog Lindbäcks plats i fjärdekedjan. I övrigt var det som senast. “Defense first” enligt Pelle G.

6 gillningar

Tråkigt att man inte testar Foppa med Miele och Shore. Även om man kommer spela väldigt defensivt så behövs det någon lina som kan producera. Man kan inte bara lita på att Laleggia, Kaski och Andrae ska få maxutdelning på chanspuckar från blå.

Man har ju lärt sig att aldrig förvänta sig poäng mot Luleå. Inte minst på bortaplan… Vi får ställa tråkhockey mot tråkhockey och gneta oss till poäng ikväll. Svårt, minst sagt.

hmmm senaste HV tog en 3 poängare uppe i Luleå var 2017-09-28! 0-3. Mål av Ullström, Ejdsell och sista av Sundh i öppen kasse.
HC Johan Lindbom
det var på den tiden Mora och Karlskrona spelade i SHL …

4 gillningar

Vi får väl hoppas att allt kan hända.