Skevt är ordet!
Frågan är vart Tedenby är! Totalt osynlig och den Teden man kommer ihåg finns inte längre.
går inte bra ställa sig på försvar o hoppas på de bästa och låta motståndarna anfalla våg efter våg efter våg
Förstår inte hur Luleå kan dominera varenda period mot HV. Vi är totalt chanslösa mot detta lag.
Jag älskar inte fröberg, kan man säga.
Låter inte osannolikt, för känslan är att räddningar som var kandidat till månadens räddning för ett par år sedan ser man 3-4 per match nu.
Ähh. Ett mål upp inför sista på bortaplan.
De löser sig.
Full gas!
de dominerar endast 37 sekunder i denna period. Men det räcker när HV går tillbaka till gamla synder samma tidsperiod
Martinsson har det tufft i andra. Men Boedker hjälper ju inte direkt till på 2:an. Önerud med markerkeringsmissx2 samt kass försök till utlägg på 1:an. Ortio såg långsam ut i förflyttningen också.
Men men. Det är stora skillnader i vissa delar av spelet efter tränarbytet. Till det positiva. Tänk om man vågat göra det bytet redan när det var uppenbart att det behövdes. Då hade nog HV legat på LHFs plats i tabellen.
Hade man bara följt sina motståndare istället för att titta puck så hade man bara behövt lyfta klubben på motståndaren på 2-1 målet
Tycker Luleå varit bättre hela matchen. Rejält mycket bättre.
de skapar ju inget i andra förutom under 37 sek
Fast upprinnelsen till båda målen är ju att man inte skickar ut pucken ur zonen när man har pucken. Första är Öneruds andra vet i fan. Skicka stenhårt till icing. Jag blir så trött!
skall tilläggas att jag sänkt mina krav något av naturliga orsaker, men Luleå har jag aldrig sett så här svaga på hemmaplan
Bödkers insats på 2a målet är ju bland det sämsta på bra länge.
Vi har inte skapat nåt på hela matchen förutom PP. Får se om det finns nånting att plocka fram i 3:e.
Inför match hade jag räknat in en förlust i protokollet, men sen fick man ju ändå en gnutta hopp att kanske kanske få till något. Nu känns det dystrare igen.
Får hoppas att Luleå har lika klena nerver som deras forum hävdar och att de går på att försvara ledningen snarare än att utöka den…
vi har tex skapat 1 mål
Det var en tavla det var inte en farlig målchans
Ok, vi räknar bort den…sorry