Omgång 42: Luleå hockey - HV71

Nåja, han har ju inte spelat skadad i flera år

Ooooooortiiiioooo!

Matchbilden hittills är ungefär vad vi sett de två senaste Luleå-matcherna. Luleå dominerar totalt.

Men, Hv har gjort målet.

1 gillning

Vi leder. Det trodde man ju inte! Men vi får inte släppa till såna lägen i slutet!

Nä men har man inte spelat på 8 mån och dragits med en skada sedan sista halvan av HA säsongen så kan man ju inte begära så mycket sett till att han ska vara bra och prestera.

Vi tokpressar inte längre, vilket jag tycker är bra. Laget blir inte så spretigt. Vi går i rätt lägen och laget sitter ihop på ett bättre sätt. Det ser mycket tryggare och bättre ut.

6 gillningar

Säger det igen. Skillnaden är Ortio. Gunnarsson och Ortio i vanlig form hade släppt minst 2 puckar i denna period. Hönsgården i defensiven finns där fortfarande i för många sekvenser.

Nu hänger vi 2-0 och 3-0 i 2:a så är saken klar!

Och inte minst ännu en match utan vi släpper ett tidigt mål. Så viktigt att kunna komma in i matchen på rätt sätt och få upp ett självförtroende.

3 gillningar

Delvis håller jag med , Ortio är riktigt bra.

Men jag tycker att under Tommys tid jagade man ibland motståndarna ute vid sargerna så att det plötsligt fanns färre försvarare än motståndare nära Ortio och det ser jag inte nu .

Man håller sig mer innanför helt enkelt

5 gillningar

Gick in på Facebook precis nu så kommer denna upp som ”förslag för dig” :grinning:
Hyfsat aktuell just. Nästan lite väl passande.

Enig, små detaljer som förändrats till det bättre. Detta är en av dem. Men igen, utan Ortio i denna form så hade vi inte sätt skillnaden i poäng. Nu finns det något som ger spelarna tro och det är det viktigaste.

2 gillningar

Å andra sidan har vi ju pratat om att vi behöver en målvakt som vinner matcher åt oss. Nu har vi det.

2 gillningar

Vore intressant se om det är nån skillnad på var vi “tillåter” motståndaren ta avslut nu v/s tidigare.
Kan ha tokfel, men det känns som att de oftare får ta avslut från lite sämre lägen.

3 gillningar

Inte tillräckligt bra perre.
HV71 måste spela ännu bättre defensivt annars kommer detta inte att gå.

1 gillning

Tror vi säkrar upp detta och så får trdenby “bryta” mönstret i 2an

Jag har bestämt att ta en vit månad i februari. Det har hittills resulterat i två segrar och inga förluster. Ska jag behöva bli nykterist nu :thinking:

6 gillningar

Ja Ortio är riktigt bra.
Dock mycket press igen mot oss men vi ser iallfall lite mer samlade ut i försvarszon.

Lite för stressigt och plottrigt nu

Långt till båset att byta nu .

Hoppas inte de får fast HV för länge i defensiv zon för då kan det bli farligt.

Tedenby kan väl kontra in ett mål då :slight_smile: