Omgång 42: Tingsryds AIF - HV71

[size=150]Tingsryds AIF - HV71[/size]

HV åker till Tingsryd för match på fredagskvällen.
Efter segern mot Södertälje på onsdagen så kan
segertåget fortsätta i Tingsryd.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Det är Bohm och Kelleher som hinner bli klara va?

Skulle gärna se Kelleher tillsammans med Powell och Forsberg. Har dock en känsla av att man kommer att ge Törngren fortsatt förtroende, då han senast gjorde en väldigt bra match, i den kedjan. Så tror man, tyvärr, sätter Kelleher i fjärde tillsammans med t.ex Wennlund och Kokkonen. Hoppas dock inte att så är fallet utan att man vågar peta Christoffer i förmån för Kelleher.

Blir inte den kedjan väl svag defensivt? Ja, foppischovisch tar större ansvar nuförtiden, och Powell har jag inte så bra koll på, men Kelleher har ju både storleken och sin spelstil emot sig i det defensiva.

Offensivt kan det bli skitroligt.

Så här kan man ju göra:

Matson-Powell-Forsberg
Huhtala-Vesel-Kelleher
Davidsson-Davidsson-Lindbäck
Törngren-Wennlund-Netterberg
Kokkonen

Ja, med sin fajt förra matchen visade Netterberg mer vilja än vad Kokkonen gjort på snart två säsonger i HV. Så ser gärna Kokkonen på bänken. Gissar dock att Netterberg hamnar på bänken då vi får in en (förhoppningsvis) bättre offensiv kraft i Kelleher.

Vad hade Kelleher för typ av spelare kring sig när han var som bäst i Oskarshamn. Vad hade han i Rögle?
Min bild, som kan vara helt fel, är att han behöver ganska mycket “frihet” att hitta på vad han vill. Medspelare bör ge honom pucken när han är i rörelse. Helst på en öppen yta.

Experterna experterar.

Nån som vet när Hunter ansluter?

Första säsongen när han var som bäst spelare han med Palmberg och Salomonsson. Palmberg en målskytt och Salomonsson mer en allround spelare. Skulle därför vara kul med Forsberg-Vesel-Kelleher eller Matson som center mellan Foppa och kelleher.

Någon gång nästa vecka när arbetstillståndet är beslutat och klart.

Bertov i första o Kokkonen i fjärde. Allt är som vanligt

Bedrövligt att peta Söderberg som vart den bästa backen!!!

Laget ikväll:

Är Söderberg petad?
Riktigt illa i så fall.

Verkar så. Otroligt märkligt!

Bäst är väl att ta in men klart bättre än Stress-Bertov som enbart drar på sig korkade utvisningar.

Ok tog i nu. Men i nivå med torp. Riktigt stabil. Bra mycket bättre än bertov och ytterell.

I den bästa av världar (dvs att vi är skadefria) så ska Ullström, Önerud och Shinkaruk in också. Där snackar vi djup!!!

Hur vet ni att han är petad? Har otroligt svårt att tro det… står inte borta skadad, men kan ha personliga skäl etc…

Kedjorna blev som jag misstänkte. Men backparen?!

Bertov och Torp är ett av de sämsta backpar jag sett i HV. Tommy Samuelsson verkar vara av en annan åsikt. Eller så har han glömt hur illa det faktiskt var sist han satte ihop dem.

Sedan Söderberg kom in har backspelet varit helt okej. Säger inte att det är enkom Söderbergs förtjänst. Men HV har spelat stabilt bakåt och vunnit sju raka. Och så har vi Norbe som hamnat i precis samma situation som när han spelade i Löven. Jag fattar inte riktigt varför? När Norbe har varit dålig har han inte varit i närheten av att ha varit lika dålig som Bertov är i sina värsta stunder.

Peta Bertov och in med Norbe eller Söderberg.