Omgång 42: Växjö Lakers HC - HV71

[size=150]Växjö Lakers HC - HV71[/size]

Växjö borta är nästa match för vårat HV71.
Hoppas PP spelet fortsätter att fungera bra mot
lillebror och att HV tar en ny seger mot Växjö.

[size=150]FORZA HÅÅVEE BLÅÅ!![/size]

Vi har vunnit sex av de senaste sju matcherna mot lillebror. Låt det bli sju av de senaste åtta. :stuck_out_tongue:

Ska bli väldigt intressant att förhoppningsvis se Norbe göra sin debut.

Ja eller hur. Hoppas Norbe får spela ikväll, Sätt Persson perm på bänken nu.

Sen vill jag se samma kedjor som emot BIF senast, och sluta labba runt med kedjorna mer sen…nya kedjor varje match (nu bad jag iofs om ny gamla kedjor igen men…) :stuck_out_tongue:

Jag skulle bli förvånad om Norbe spelar i kväll. Han behöver sannolikt göra ett antal träningar med laget innan han är mogen för match i SHL. Att tempot på HVs måndagsträning var något helt annat än han är van vid i Karlskrona märktes tydligt.

Tack för infon!

Återigen en sån där viktig match, vid vinst lär vi ligga på rätt sida strecket igen. Hv har haft lätt för lillebror denna säsongen, hoppas inte på ngn underskattning ikväll.

Mjo varje match är en “måste match” nu. Vågar man hoppas på en bra period 1 eller är det helt omöjligt tror ni ?

Detta är just anledningen till att jag tror att vi förlorar ikväll. Trender brukar brytas nån gång. Blir inte alls förvånad om det blir ikväll.
Dessutom har Hv förmågan att när dom har chansen att klättra i tabellen, förlora för att således tappa ännu mer mark mot lagen ovanför.

Men hoppas naturligtvis jag har fel.

Återigen ändrar man i kedjorna.
De där med kontinuitet som dom snackar om. Där säger man emot sig själva lite va.

Det är ju exakt samma kedjor som mot Linköping?

För mig obegripligt att Sandberg den yngre ligger efter Ikonen och Johnsson i hierarkin, för visst är han bättre än de två. Någon som vet om han gjort bort sig totalt på träningarna eller om det är något, vilket jag inte tror, disciplinärt?

Filip är alltså petad…trodde det va skadebekymmer. Tycker han ska gå in på 4 kedjor.

Va med från början nu…inget slarv!

Upp med passningsnivån nu!

Lias såg grym ut i den sekvensen. Tog pucken för Melart

Fattar inte varför Persson ska vara inne hela jävla tiden, han är för långsam. Allvarligt!

Existerar det ens något markeringsspel?

Jag tror Lias börjar bli varm i kläderna nu och kommer leda Hv:s forwards framgent

Bra jobbat. Och man bänkar Norbe…

Va GÖR NI? idiot