Omgång 43 (25/26): Malmö Redhawks - HV71

Malmö Redhawks vs HV71

Tio.
Poäng. Vi behöver poäng. Alla poäng. Hela tiden. Danskpågarna har stäm i sina kycklingben, vilket om något andas dystopi och undergång. Mörker och dysenteri. Fotbollsstaden Malmö med sin 40-talet hockey-fans och inbussade gig-arbetande lego-fans från Lettland, kommer inte hjälpa till att skapa någon som helst stämning i det Percy-eska hockey-mausoleum där dagens match, och hockeyns framtida död, kommer ske.

Vi vill se den Rindellska tillbaka-kakan, två-siffrigt i målkolumnen och gråtande barn boende i Hyllie. Vi vill se den blåa tjuren stampa ner fågeljäveln så hårt i den skånska myllan att fjädrarna fångas upp av passadvindarna och landar på en stillahavs-atoll i atomvinter. En match made in heaven, för malmö och ishockey.

Det är bara tio matcher kvar. Tiden är inne att sätta allt på rött, ersätta ölbärsen med grogg på tändvätska och arsenik, och vråla fram våra hjältar till seger. Skit i kaoset. Skit i alla femtekolonnare.

Kör. Bara kör. Som Ledda.

Rindell rullar

FORZA HV71!!

12 gillningar

HAHAHAHAHAHAHAHA!

Nej…

2 gillningar

En ny besvikelse tror jag på, men med det sagt hoppas jag att de ger allt de har så har de ärligt försökt i alla fall.

Kom igen då Gliffking!

Kom igen då HV!

1 gillning

Idag bryr jag mig faktiskt inte om hur det går för ett mediokert hockeylag när våra skidtjejer återigen levererar. Det är världsklass!

3 gillningar

Eriksson centrar Pasic och OSL- kommer bli hockeyporr! Blomman outcoachar Kollar och Sylvegård saknar hockeyprofessorn Björn! Kommer bli bra detta :flexed_biceps:

4 gillningar

Jag vill se Laz som tredjecenter.

1 gillning

Laz togs in som center. Nu är han vinge. Det är HV71 i ett nötskal. Alla kan spela center, kan du spela center kan du även spela vinge. Suck.

Jag behöver inte säga mer.

2 gillningar

Kom igen nu Gliffen, nu jävlar kör vi!!!

Det är dom här sex spelarna som kommer ge oss segern idag…

Hockey eller curling?

Vi är redo… oklart för vad .

Men hoppas på ett trendbrott, så minst 1 p..

3 gillningar

Det här går aldrig.
Får ta en ölbärs så kanske man kommer igång igen.
:clinking_beer_mugs:

Detta kommer aldrig gå

1 gillning

Tror inte ens det blir en gnutta spännande. Men jag har gärna fel om det.

Eriksson och Pasic, det är inte bra, in med Laz i 3e, märkligt att sätta honom på en kant

Pasic sänker Malmö idag.

Vinn! BARA VINN!