Omgång 43: AIK - HV71

Fernholm kan få gå hem.

Men han kan väl knappast få en 2:a? Den upphävs ju vid målet?

Fortfarande en period kvar o spela grabbar

Jag skäms…hur kan HV spela så otroligt genomuselt, Fernholm din sopa, kan du inte förstöra ännu mer för laget, med dessa värdelösa backar vi har så blir det respass redan i kvarten.

Han gör ju fortfarande ojustheten.
Nej, det är första utvisningen som tas bort vid målet.

så jävla tafatt och skitdåligt av Hv!
Efter 2-0 i första sen så skiter man i det och tror det är klart!
Har Hv inte lärt sig att man spelar minst 60min!

Pissbackar idag, Fälth läge att slipa grillerna, Fernholm daska ut pucken för fan med 9sek kvar!
Pettan spelar ju svårt hela tiden!

Usch o fy!

Gjorde han 2 st 2 minutare samtidigt?

Och med den här genomklappningen tappar Hv alla chanser som finns till serieseger. En tredje eller fjärdeplats är mer rimligt och sen respass i kvarten igen.

Fernholm och Fälth borde få respass till division 3 där de kan agera koner i knattehockeyn.

Ojojoj vilken förändring, till det sämre…
Skitperiod i andra, time-outen hjälpte inte ett skit men bra att Uffe tar den. Detta jävla spel i egen zon… Vakna…
Little svänger ju bara in framför Wesslau från bakom mål utan att någon av de två backarna ens reagerar… Vrid på det förbannade huvudet…

spelar vi såhär nonchalant i slutspelet åker vi ut efter fyra raka… :imp:

Dom hade powerplay och gjorde mål. Vår utvisning försvinner. Men Fernholm åkte på en ny utvisning.

AIK VAR INTE BRA:HV SÖG!
Irreterande att dom kan ge bort så förbannat massa chanser…
Men vi kan vända och kommer göra det… :sunglasses:

Nej denna period blev vi utspelade av ett mer hungrigt lag. De var även bättre o ville mer i första men vi fick 2 tur mål där AIK gav oss båda de chanserna och vi satte dem. HV bjuder även AIK på de 3 målen. Hoppas vi kan vända tillbaka detta nu och visar att vi är ett topplag.

han snackade till sig en tydligen

Okej. Då är jag med. Jag tänkte iom att det var en avvaktande men du har rätt. Tankevurpa av mig

hoppas verkligen detta var en väckarklocka för dem, nu hoppas jag de får sig en utskällning ala Tortella i Rangers i pausen

youtube.com/watch?v=biZlEtaXbw8

:laughing: :laughing: :laughing:

Jag tror HV vänder i tredje.

Det hoppas jag också. Men det innebär att vi måste hålla tätt bakåt och faktiskt SKAPA målchanser framåt, vilket Hv helt verkar ha missat att man ska göra i den här matchen.

Fernholm åker på för en holding i hörnet när han inte lyckas få ut pucken och sen snackar han till sig en 10

Genomklappning deluxe! Vi bjuder in AIK genom att schabbla med försvarsspelet. Skärpning.

Notera att det överhuvudtaget inte GÅR att bli utvisad som AIK-spelare med mindre än att en HV-spelare åker ut samtidigt. Jag räknade till tre solklara interference och en vidöppen crosschecking bara på den delen av banan som är närmast bortastå. Kuben suger.

Överväger att heja på Kuben resten av matchen. Han kommer ta hem det här…

// JV