Dahlén bör gå in å ändra spelsättet hos backarna. Det håller inte att ha dessa backarna som en “extraforward” och låta dem följa med djupt i den offensiva zonen när de knappt kan åka skridskor å försvara sig om utflykten skiter sig. Så fruktansvärt många 2/1 och 3/2 som HV åkt på i år har jag nog aldrig sett innan. Ska Fälth klara av att placera sig rätt i en kontring så bör han nästan spela libero.
Vi kommer tappa andraplatsen efter den här matchen också. Fälth och Fernholm kan stanna hemma nästa match, så klär vi två sandsäckar i Hv-tröjor och lägger på isen istället.
Uffe sa att Hv skulle spela slutspelshockey ikväll, undrar vilket lag som kommer jubla när HV väljer dem… ![]()
Det är inte spelsystemet/taktiken som det är fel på idag…
Men hur kan det bli så dåligt?
Visst de va inte bra i första men med en 2-0 ledning lite turligt borde ju ha stärkt dom
men det gav motsatt effekt!
Det där med vinnarskallar syntes inte i andra.
AIK körde ju över Hv och det ska fan inte gå!
Va fan hände?? 25 min i telefon och AIK går från 1-2 till 3-2 Fan ![]()
därav varför jag har frågat typ 1000 gånger, varför lät man psykologen Pär lämna?
Märks att våra backar iallefall inte klarar av slutspelstempo…suck ![]()
Apropå Fernholms mormor och andra släktingar sitter bakom mig, kanske ska be henne att ta han i örat?!?!?
SAIK leder FBK leder detta innebär att vi ligger trea ILLA
Jag tror det är bäst för alla parter om vi bara håller tyst.
Då hoppas jag att man går ut och visar lite jävla VILJA i tredje, annars kan de lika gärna skita i att spela den sista perioden.
Enda positiva är att vi slipper Fernholm i början av 3:e ![]()
Nej jämfört med Skellefteå som åker till Linköping och hämtar hem en säker 3:a, när Hv inte ens kan hålla en tvåmålsledning mot ett sämre (?) lag i AIK. Mina förhoppningar inför slutspelet ställs till att Wesslan blir fantom och att Powerplay blir superbt… från ingenstans!
Nu avgjorde FBK hemma mot frölunda och går troligtvis om oss ikväll, bara en tidsfråga iofs.
HV BLÅ ÄR DOM BÄSTA, HEJA HEJA HEJA HV!
Nu jävlar ryter vi till i omklädningsrummet och går ut och bara kör utav helvete.
Kom ihåg boys, AIK leder endast bara med ett mål…ett skott.
Btw, ni som befinner er på Hovet, gå gärna upp till Edlund och dra av han headsetet och tryck ner han i en burk. En tröttare kommentator finns inte, möjligtvis Perlskog.
Färjestad går som vanligt sådär ibörjan av serien men nu börjar det närma sig slutspel och
vips ser dom ut som ett lag som börjar spela mot guld.
Det är fart, tyngd och aggressivt och gnuggar på som fan! Det är ju så Hv ska spela!
Upp me skridskoåkningen nu!! och näta bakom “darriga” Larsson
DOMEDAGEN SLÅR TILL IGEN.
Trots allt 1(ett) mål vi ligger under med och en hel period kvar.
syftade mer på att det är fantastiskt hur HV kan tappa spelet fullständigt så fort man åker på ett mål i röven
Jag förstår bara inte vad som hände med det frejdiga spel vi hade i början av säsongen. Vi gjorde massor av mål både i PP och 5 mot 5. Wesslau och våra backar storspelade och vi såg oerhört svårstoppade ut.
Börjar kännas som om vi spelade över vår förmåga á la Djurgården säsongen 09/10.
Är fan muntrare på en kyrkågård än vad det är på detta forum som lagt sig ner o dött…