Omgång 43: HV71 - Leksand

Jag borde gnälla oftare märker jag…

Filip Sandberg gör mål. Kors i taket!

Pausade för en kopp kaffe och då “Tutade” shl.se Va nervös jag blev visste ju inte vilket lag som hade gjort mål :smiley:

Därför man kör sportbladets livescore istället så man slipper spoil :wink:

Hatar den där tutan. Har hoppat till och fått hjärtsnurp sjukt många ggr av den.

Man kan ju komma ihåg att stänga av ljudet med :smiley:

4:ekedjan levererar!

HÄRLIGT :smiley:

Detta trodde man inte efter Första perioden :smiley:

4-1 nu tack :smiley:

4:e raka nu :smiley:

Gött med så många borta och trots Ersbergs tavla :smiley: :smiley:

Ja extra skönt :slight_smile:

En tråkig match egentligen, men 3p som räknas!

Extra cred till Sandberg som spelat upp sig rejält andra halvan av säsongen och växt ut till en bra SHL-spelare ändå. Trodde han skulle ha storleken emot sig men han gör det bra.

Tror nog att detta är värt en “Stänkare” :wink:

:slight_smile:

Defensiven har ju blivit klart bättre. Bra! Men man måste nog vara det lag som har mest problem att få ur pucken i egen son…Kul att Sandberg fick näta idag, var dock värd flera. Kul att se att det är dom"anonyma" som bär Hv just nu.

Mycket nöjd med HV:s spel - framförallt med defensiven och är smått imponerad med 4:e raka med tanke på HV:s alla
skador och att Nilson/Fiala lämnat. Rättvis seger(som alltid) mot ett formstarkt Leksand som inför mötet tagit 12 av 15 pinnar
och HV var aldrig hotade.

Stort beröm till Ahl och Stenlund som använder kroppen på ett föredömligt sätt som flera borde göra och är dessutom helt orädda.
Enda nackdelen var att det inte slutade 3-2 :wink:

Nä Sir, 4-1 :stuck_out_tongue:

Är fan att de alltid har så svårt att komma till mål i tom kasse.

Annars hyfsat nöjd. Defensiven är riktigt bra, tar bort spelare framför mål bra.

Klistrar in JP:s sportchef Göran Bäckströms berikande inlägg.
Även han bor i Bankeryd och gillar garanterat Cosmopolitan…ateisten. Ska fan fråga när jag ser en nästa gång :smiley:

[i]Det var inte den spelmässigt bästa matchen jag sett HV71 genomföra den här säsongen.
Men segern mot Leksand med 3–1 var ändå en av vinterns mest imponerande föreställningar av ett HV som det just nu är väldigt svårt att besegra.
När vi tittade igenom HV:s laguppställning i pressrummet före torsdagskvällens match mot Leksand var nämligen den omedelbara känslan:
Det här blir svårt…
Inte bara för att Leksand just nu är i bra form, hade två segrar med sig i bagaget till Jönköping, kom i stort sett ordinarie och hade förstärkt med Patrik Chelin sen lagen senast möttes.
Utan också för att HV71 just nu är ett lag med forwardsbekymmer. Det räckte ju inte med att Marcus Nilson och Kevin Fiala försvunnit, att Christoffer Törngren försvunnit med ett avslitet korsband och att Erik Christensen var ögonskadad.
Inte heller Björn Melin, ljumskskadad, eller Andreas Jämtin, som blivit sjuk, fanns med i laguppställningen. Sex forwards borta alltså, en back omskolad till anfallare för att få ihop fyra kedjor – hur många lag klarar det?
Inte många. Men det gjorde HV.
Kvar finns ju exempelvis Anton Bengtsson, ”styrningskungen” vars osannolika målflyt bara fortsätter och fortsätter. Och så Filip Sandberg, med en teknik som de flesta SHL-spelare borde vara rejält avundsjuka på och dessutom en arbetskapacitet som imponerar minst lika mycket.

Så HV vann mot Leksand också.
En seger av det där slaget som jag tror väger lite extra tungt i den positiva vågskålen, trots att det ”bara” blev tre poäng den här gången också.
Spelare som Sandberg och Bengtsson fortsätter att leda laget, ännu yngre talanger som Filip Ahl och Kevin Stenlund får viktiga minuter i utbildningen till riktigt bra SHL-spelare.
Mot Leksand var det LAGET HV71 som stod upp mot ett motståndargäng som gav allt man hade i jakten på att fixa lite distans till det där skräckinjagande strecket i botten som betyder ett ovisst kval var det lider.
Men den här segern till trots känns det ändå som om HV:s sportchefer Hult och Davidsson behöver hitta någonting att krydda laget med inför slutspurt och slutspel.

Att göra en stark match i ett svårt läge är en sak. Att göra det i en rad matcher är någonting helt annat. Och även om man får tillbaka Melin, Jämtin och Christensen (vars ögonskada dock har visat sig betydligt värre än vad man först trodde) så skulle ändå truppen må bra av en anfallare till.
Speciellt som konkurrenterna plockar in nytt i strid ström just nu.[/i]

På lördag natt går tiden ut – kan vi hoppas på ett positivt HV-besked innan dess?