Omgång 43: HV71 - Skellefteå AIK

Det är många lag som är inne i en dålig trend just nu. Kan vi vinna två-tre matcher på raken så är det helt öppet vilka som får kvala mot Oskarshamn.

Gaydräkter :joy::joy::joy:

3 gillningar

:joy:

Hoppas Borgströms fina form håller i sig. Kul att OSL äntligen fick hänga en kasse senast, hoppas han kommer igång ordentligt. Men bakåt känns det ganska oroligt faktist. Däremot känns det tryggare när Dichow står. Försiktigt positiv idag, tror det kan bli seger.

Man sätter alltså åter Tedneby som 13:e forward. Jag gillar det. Lär säkert få ett par byten och visa upp sig/spela för mer speltid

2 gillningar

Helt rätt

Fast om någon lämnar för Växjö kan det inte vara riktiga vänner. Snarare plastvänner.

2 gillningar

Är väl vanliga blåa dräkter idag väl?

Kan tycka att den svarta dräkten är rätt snygg annars, tycker Hv hade kunnat köra en svart tredjedräkt med vanliga Hv loggan på.

Hmm. Scrollar twitterflödet. Att SHL-lag en gång per år spelar i ett ställ för att lyfta frågor för mångfald inom idrotten kan röra upp så mycket negativa känslor… HV kan gärna få fortsätta spela med samma ställ som sist. Jag kunde inte bry mig mindre. Kan man samtidigt vinna är det en win-win. Bra så.

9 gillningar

nu lämnar jag kungälv piss kommer missa halva matchen :frowning:

3 gillningar

Sånt hat gör ju inte hemma såklart. Alla har rätt att vara den man vill.

1 gillning

Tror “hatet” inte har med homosexualitet eller att folk inte ska få älska vem de vill att göra, utan att politiska budskap inte ska kidnappa sporten. Homosexuella Sverigedemokrater är t ex inte inbjudna att gå Prideparaden och då blir ju priderörelsen per definition politisk.

Tror det är viktigt att försöka förstå kritiken istället för att bygga halmgubbar som inte finns. Kritiken är i mitt tycke väldigt befogad och det tycker även min homosexuella bror. So, there you go.

3 gillningar

nylin ger ett tveksamt intryck

Tänkte precis skriva det. Rörigt intryck

Skellefteå hade väl en tuff batalj mot Linköping senast och är många mil hemifrån, vi har hemmaplan igen. Vi tror nu chanserna är för vinst idag?

@icehockey och @havregrynsnyllet
era uttalanden är anledningen till att man kör denna drive med färgtemat

1 gillning

Sjökvist och Holm dömer :see_no_evil:

Idag vinner HV. Gay-power!

2 gillningar

Wikegård nämner SLUTSPEL FÖR HV??? va hörde jag precis

4 gillningar