Omgång 43: HV71 - Skellefteå AIK

Skellefteå AIK vs HV71


image image

Är det bu eller bä?
Det var frågan vid tiden för förra hemmamatchen mot dagens motståndare. Det var kort efter vi sköt ut Montén i omloppsbana. Kvar var den där sköna lättnadskänslan, som man bara kan få efter fem koppar kaffe och ett ordentligt tålamod på holken. Tid har passerat. Svaret har vi nu. Med bestämdhet. Det är bu åt alla håll. Mass-bu. Lång-bu. Alla typer av bu. Stakka Bu. Here we bu-bu-bu.

Varje match är årets viktigaste. Ett helt omöjligt, men likväl fullt verkligt faktum. Alla är på helspänn, hela tiden. Sönderstressade. De fyra senaste säsongerna är ungefär lika bra för hälsan som att byta ut astmamedicinen i inhalatorn, mot rökheroin. Medellivslängden i södra vätterbygden tar stryk. Socialstyrelsen får panik. Husqvarna Garden beläggs med hälsovarningstext. “HV71 skadar allvarligt dig själv och personer i din omgivning

Så när vi nu kliver in i det tiostegsprogram som börjar i eftermiddag, så är det med en brukares självklara självförnekelse. Detta blir bra. Vad kan gå fel? Bara en liten period hockey, det kan inte skada. Jag kan ju lämna hallen när som helst. Jag har full koll. Lovar. Men sen växer ångesten. Man blir förändrad. Kompisarna lämnar en och väljer Växjö lakers. Men blir stående ensam, med en obesvarad kärlek, ett trasigt inre och ett lag i hockeyallsvenskan.

Allt man begär är ett “moment of clarity”, för en själv och för HV71. Pronto.

Colby cool!

FORZA HV71!!

24 gillningar

Kan vi vinna mot Luleå så kan vi vinna mot ZAIK. Sålänge dichow står. Kämpa hv!

2 gillningar

Skrev de tidigt i förra matchtråden och jag gör de igen

Idag vinner vi!

Dichow måste stå, han får ändå vila tills på torsdag innan nästa match.

Han måste, måste, måste stå.

https://www.instagram.com/p/C3cWAY3iiT3/?igsh=MTNkYzJhZXc5ZnRmdg==

Teden med sin 500e match i HV-tröjan idag, om han spelar dvs.

Vi vill se 3 poäng i Garden!:yellow_heart::blue_heart:

Detta hockeylag skadar hälsan och är beroendeframkallande. :wink:

Seriens bästa offensiva lag, i mina ögon, mot seriens nästsämsta defensivt. Släpper vi till hälften av vad vi gjorde mot Luleå blir det storförlust. Inte ens Dichen kan rädda oss då…

KÄMPA HV!!

Viktigt att hålla oss från utvisningsbåset. ZAIK drygt 35% i PP. HV’s boxplay skrämmer ju inget lag i serien heller.

Rimliga är väl, om inte Dichow faller ihop och landar in på Ortiosiffror, att Dichow står resten förutom kanske Växjö borta.

Den matchen kanske är svårast och då kan man chansa och vila Dichow.

Alla hemmamatcher måste Dichow stå då vi har ett så bra facit hemma och har stor chans att vinna dessa.

Håller sig Dichow över 90% så är det bara att köra på, liknande förra säsongen när Ortio stod alla matcher i slutet.

Nu gäller det att ta poäng och inte bry sig om annat. Skulle vi bli avhängda så är det en annan femma men det ska ju inte kunna ske om Dichow står och presterar som hittills.

3 gillningar

Solen skiner idag och allt kan gå fel.
Låt oss hoppas om att solen skiner efter matchen (nånstans).
Ty imorgon kommer regnet igen.
:smiley:

Dessutom gjorde jag en Nubben på systembolaget idag.
Köpte alla de dyraste ölbärsen på Ölstudion.
Vet inte om de ens är goda.
Men gillade namnet på några…
Således finns möjligheter till en sjukt bra match.
Ölbärs vs HV-spelet.
Nu kör vi strax!

5 gillningar

HV måste vinna absolut. Men idag är jag återigen minst lika intresserad av Modo, Malmö och Rögles resultat.

Modo möter Timrå hemma. Kan vi hoppas att Nubbens hjärtelag för en gångs skull gör sitt jobb och tvålar dit modoröv?

Malmö möter Örebro hemma. Kan vi hoppas att Örebro inte viker ner sig på samma sätt som de gjorde mot Modo?

Rögle möter serieledarna Färjestad hemma. Kan vi hoppas att FBK gör sitt allt för att befästa serieledningen?

3 gillningar

Bra dag att både TV och bredband är nere😒

Känns som om denna match är den svåraste av våra fyra raka hemmamatcher så en seger idag är inte ett måste är känslan. Viktiga att inte MoDo och Malmö vinner.

Vinner vi idag och resultaten går vår väg så ser det riktigt bra ut. Jag är nöjd om avståndet efter dagens match är samma, får inte öka bara.

Skellefteå är för mig en klar finalkandidat och står för så mycket som inte HV står för och som man hoppas HV kommer att stå för.

Bra coacher, positivt spel, många unga spelare, en klar identitet helt enkelt. Bra spelartrupp som är värd kostnaden. Överbetalar inte heller hemvändare, har vett att tacka nej.

Hoppas domarna har sina vanliga tröjor idag… Nån måste ju ha påpekat att det är för likt HVs ställ…

2 gillningar

Oddsen att bänkningen av Teden stannar vid enbart en match känns ju ganska låga. Vore onekligen lite konstigt att pusha hans 500-match i sociala medier och därefter låta han spendera den på bänken. Förhoppningsvis så fick Mattias sig en tankeställare förra matchen och kommer tillbaka bättre idag. Risken för övertändning, och överarbeta situationer, från han är ju dock väldigt överhängande idag. Hoppas oavsett att man inte släpper in han i PP igen.

Kommer missa matche idag, idag är forumet min liverapportering. Vinn för fan bara vinn!

1 gillning

Ska se matchen med svärfar som håller på ZAIK! Måtte det bli en seger, jag ber till högre makter för 3 inkasserade poäng :tired_face::tired_face:

3 gillningar

Kör Hv sina vanliga dräkter eller är det Gay-stället som gäller idag också?

4 gillningar