Omgång 43: Leksands IF - HV71

Helt klart är det så :exclamation:
I stort sett så sitter inga pass på bladet utan masarna får lätt övertag.

Jag tycker inte ens Leksand spelar bra…

Beundransvärt usel insats så långt. Blir totalt uppätna av ett Leksand som knappt håller SHL-klass.
Måste sägas att man förundras över Hanssons förmåga att göra dåliga insatser men gång på annan få stort förtroende.
Nu jäklar vill jag se en tredje period där vi trycker gasen i botten å mosar masarna!

Uppåt, framåt!

Återigen en sån där match där “stjärnorna” i HV är totalt osynliga. Att någon är osynlig är ju en sak, men att alla är det samtidigt är ju väldigt märkligt.

Malmö leder mot Frölunda…kom igen nu HV!

Hv är verkligen ruggigt dåliga denna match. Väldigt illa i synnerhet för vårt Bp med trolig knäskada på Bengtsson ajajaj

Nä inget vidare spel, backarna vågar inte pincha och forwards åker för lite skridskor. Inte mycke stäm när inte jobbet görs ordentlig.

Sen kanske man inte behöver måla fan på väggen pga en match. Som inte ens är slut till på köpet!

Hoppet lever i 60 minuter och magplask kommer för alla lag. Vi kanske skulle spelat med samma lag som förra matchen med lite hungriga spelare :question:

två mål går att komma ikapp men då måste viljan fram och att alla jobbar för det. Inga enmansshower

Vilket läge…Christensen

Hv kommer förlora

14 skott. Sjukt dåligt

Herregud. Almqvist och Hansson i pp1.

Det går ju knappt att använda dessa herrar utan offensivt självförtroende i anfallszon.
Vad ska dom tillföra? Vad är tanken och målet?
Dra upp tempot? Fördela spel? Dundra slagskott i kryss?
Det funkar hursomhelst inte. Allt låser sig.

Varför i h-e gör man så?
Förklara gärna nån.

Christensen, Thörnberg Önerud…totalt osynliga, mär väl Hv kommer till skott är det ngn harmlös fösare utan skymning av målvakten…

Man hoppas å hoppas men vi kommer verkligen inte igång idag. Haukeland är en som bäst medioker målvakt men vi låter honom hålla nollan. Hade vi gått in för att vinna idag hade inte Leksand haft en suck. Så enkelt är de. Motivation slår klass.

Almqvist och hansson i pp, både med klubborna utåt vilket gör att ingen kan ta direktskott eller direktpass… smart smart

Undrar också. Dom två sista i hv jag g hade satt i pp

Håller med dig det är bedrövligt. Började äntligen ana lite tendenser innan uppehållet med Brännström o Co i pp. Nej vi kör en iskall Hansson och Almqvist som drar ned tempot. Fattar absolut ingenting jag heller

Leksand vinner helt rättvist,idag får ingen spelare godkänt betyg, otroligt besviken på laginsatsen.