Omgång 43: Skellefteå AIK - HV71

Blev extremt semlesugen nu. Synd att danskjävlarnas version är helt värdelös

Prova semla i ljummen mjölk med kanel. Testa det i brist på bra hockey.

1 gillning

Sluta upp och titta på detta och umgås med nära och kära istället.

Fan jag tycker ni är lite negativa. Man är ju inte bortskämd med HV:s spel det senaste och 0-0 efter första där de inte åker runt som yra höns och inte ramlar och ändå har nån slags trygghet och får till ett antal pass, det är ändå bra. Vill ändå se det positiva nu.

Har inte heller sett Teden peka en enda gång. Inte sett Tikka i bild även om jag hörde hans namn… :slight_smile:

3 gillningar

Att HV inte ligger under beror mest på att Skellefteå tar det rätt lugnt.

Synd att Linköping leder

1 gillning

Ah, de har ändå mer av ett lugn i spelet. Tycker det ser bättre ut. Men ska alla bara se alla fel och inget bra så kan man skita i att läsa idag.

2 gillningar

Det är ett sett att hantera farsoten HV-PTSD som härjar i bygden.
De flesta av oss har gett upp.
Driva med/om eländet är ett sätt att hantera skiten.

Men visst, det ser ju hyfsat ut defensivt.
Frågan är bara vad som händer när SAIK börjar ta det där extra skäret…

2 gillningar

Kassa tekningar idag. Kom igen nu. Bagdad Bob intervju på g.

Helt OK av Hv eller? Första perioden. Men händer inte jättemycket framåt tyvärr. Men defensivt ser det OK ut, men det kan ju ändras snabbt. Tror att grabbarna inte känner den pressen riktigt just nu, då det nästan är helt klart med kval. Därför ser det lite bättre ut än tidigare matcher. Hoppas vi kan hitta ett spel som funkar och gärna en seger! Det känns som evigheter sen sist. Men det blir väl förlust tillslut ändå.

Jag börjar som sagt misstänka att det är en effekt av att motståndarna vet att det i princip räcker att undvika utvisningar. Försiktigare och mer kontrollerat spel, sedan fixar HV:s försvarare resten.

2 gillningar

Blir alltid lite sorgsen när jag ser Pudas.

Han var inne på baklängesmålet när Önerud i kamp mot just Pudas avgjorde SM-finalen 2017. Sedan dess har Pudas karriär gått spikrakt uppåt, samtidigt som HV rasat ihop totalt.:worried:

1 gillning

Wohooo. Lindberg jinxade?

LaLeggia är usel defensivt just nu

1 gillning

Ska börja titta på matchen nu i andra perioden, varit på Friskis & Svettis. 0-0 och en sansad intervju med Anton. Alltid något!

Men ser fram emot Sverige -Finland i Four Nations och lite europeisk fotboll senare. Dessutom är tonårssonen hemma ikväll och kollar med mig. Och alla andra i familjen är iväg till andra kompisar för att se melodifestivalen. En bra lördagskväll helt enkelt. HV-poäng på det bara…

2 gillningar

Man hade ju gärna haft Söderström i vår kasse igen.

Tar hellre fetaste torsken i SHLs historia än att se på Mello… Klok pöjk du har!

4 gillningar

Vi hade ju faktiskt chansen men valde att gå på Ortio och Gunnarsson istället.

2 gillningar

Vilket gör det extra deppigt.

Day får stopp, Har blivit riktigt bra.

Hatar känslan av att man bara väntar på 1-0 o vi faller ihop totalt.

2 gillningar