Omgång 43: Skellefteå AIK - HV71

Skellefteå AIK vs HV71

Det är tio omgångar till kvalet. Om sex timmar är det nio. Det är mindre än 12 timmar till deadline-fönstret slår igen så glaset krossas. Tillsammans med våra drömmar. Teoretiskt är vi inte i kval. Vad skall man göra med den vetskapen? Som att vakna upp strandsatt på en liten ö-jävel mitt ute i Stilla havet och inse att ingen kommer hitta en. Det finns ingen mat, inget vatten. De facto så lever man, men bara på lånad tid.

Förvåningen sätter in, där på ön, när Björn Liljander dyker upp bakom en sten och bedyrar att vi blir farliga i slutspelet. Någonstans här, i de plaskvåta lakanen inser man att mardrömmen, söm- och sömnlöst, övergår och överlever in i vakenheten och att livet är förgängligt. Och hopplöst.

Skepp Ohoj!

Ingen kommentar

FORZA HV71!!

7 gillningar

Jag ser fram emot när vi rekryterar WILSSSSSON.

1 gillning

Nollade ikväll, ingen ny värvning, Önerud till Rögle. Mitt tips inför aftonen.

3 gillningar

Va gör ni idag gott folk?

Själv tömmer man det sista i garaget till huset och gör saker som förgyller tiden.

Det är OT. Men kom på mig själv i skrivandet stund att jag är off, helt off i min känsla. Känner precis som dem där kategorin människor som vet att Jönköping har ett hockey lag som heter HV71 men jag ör inte så intresserad. Det är kul när dem vinner.

Sorgligt. Jag vill bry mig jag vill ha spänning jag vill men kan inte, det går bara in.

Kom igen Håå Vee ges oss någonting, EN dag är väl inte för mycket begärt.

1 gillning

Varit ute med hunden. Promenerade runt Munksjön, stannade till på torget och såg att de hade en koreansk foodtruck där vilket resulterade i lite dumplings. Har handlat inför kvällen, blir hemgjord Bigos.

Från och med nu, fram till 18-19 blir det panikångest.

Same old.

3 gillningar

Ångesten är helt borta och mest “Jaha, då blir det kval och antagligen Hockeyallsvenskan nästa år”.

Stämningen, eller rättare sagt avsaknaden av den samma, i Torsdags var slående.
Alla har gett upp! Det lär bli Allsvenskan mot Tingsryd, Kalmar, Nybro, SSK, mfl lång tid framöver……

Inget hopp om bra spel eller 1p i eftermiddag.

4 gillningar

Min strategi nu för tiden är att ge det någon period. Om HV spelar dåligt stänger jag av. Sedan läser jag resten på forumet.

5 gillningar

Att det blir förlust vet vi. Frågan är om det blir förnedring

Fodrat och vattnat hästarna, fixat trasig detalj i bilen, fixat fruset vatten i gästhuset, bakat efterrätt och förberett potatiskaka till middagen, kikat in på forumet, ätit rostbiff i delikatessbomb till lunch.

Är redan i kval i huvudet, så resultaten kommande matcher spelar inte så stor roll - utan nu handlar ångesten mer om att jag inte tror att vår HC kommer att hitta nycklarna alls för att veva igång laget inför kvalet.

Men jag vet också att vinner laget ikväll (och framförallt om det finns minsta antydan till fungerande spel) kommer ett hopp att tändas (och säkert släckas nästa vecka).

2 gillningar

1-0 efter 1:45. 2 backar åker ihop och Saik slår enkelt in en retur
2-0 efter 2:23. Misslyckad rensning, flipp-puck mot mål som styrs in.

Slutar 6-1 till SAIK efter att de slagit av på takten efter 5-0 , 4 min in i andra perioden.

Eller … så visar spelarna i HV71 heder, moral och framförallt vilja och spelar en äckligt disciplinerad tråkig hockey som hade fått både Leif Boork och Lasse Falk att få gåshud och inser att man kommer långt med ett försvar som inte bjuder på saker

3 gillningar

Värstascenario i mitt huvud:
Vi vinner ikväll, övertygande sett till resultat (ty vi kommer vinna någon match till av de tio kvarstående, bara sett till statistiken och sannolikheten att något annat lag kommer göra en total plattmatch), helt utan att det är pga oss, vi fans får upp hoppet. Igen. För att återigen få det krossat med en total utskåpning mot fisklunda.

4 gillningar

Man orkar inte ens bli förbannad över att Österberg dömer…

1 gillning

I slutändan spelar hans inverkan ingen roll. Vi har skjutit oss själva i pungen.

1 gillning

Österberg är väl sugen på att sänka vår BP% under 70. Han är ett jävla rövhål…

Hugo i kassen…

2 gillningar

Hade hoppats på Dicken idag…

Skulle även varit kul om de testat lite andra linor, ex:

Borgy-Kero-Luoto
AP-Reber-Ang
Lenc-Fisken-OSL
Tikka-Davidsson-Ingberg

Skandal, han själv måste blivit förvånad i morse när han fick beskedet

1 gillning

Grym intro. :+1:

Väljer man att lita på den förtroendeingivande personen som dyker upp bakom stenen?

Då börjar uppladdningen inför matchen.
:rofl:

4 gillningar